Vicepreşedintele Coaliţiei pentru Educaţie, Simona David Crisbăşanu, a afirmat că militează pentru o autonomie mai mare a şcolilor astfel încât directorii să aibă mai multă putere în a gestiona resursele umane şi să existe o reprezentare reală a elevilor şi părinţilor la toate nivelurile de decizie.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email
Simona David Crisbăşanu a vorbit, miercuri, la Prima News, despre lucrurile bune din proiectele Legilor Educaţiei. 
 
“Aş vrea să ne uităm la faptul că în proiectele de lege sunt anumite lucruri bune. La Coaliţia pentru Educaţie ne-am uitat la ce este bun în lege şi ce ar putea să fie îmbunătăţit. Este o abordare în proiectele de lege care ţine de partea aceasta incluzivă de educaţie remedială, de a promova, de exemplu, această idee cu masă caldă în şcoală, care este foarte importantă şi de efect atunci când vorbim de reducerea abandonului şcolar. Ar fi foarte bine ca programul Şcoală după şcoală să fie accesibil cât mai multor copii şi de asemenea se vorbeşte în lege despre rezolvarea problemei analfabetismului funcţional. Noi avem aceste testări PISA internaţionale periodice care arată că aproape jumătate dintre copii la vârsta de 15 ani când sunt testaţi sunt analfabeţi funcţionali. Asta înseamnă că nu înţeleg ce citesc, nu ştiu să aplice ceea ce citesc. Este foarte grav şi până acum nu ne-a oprit nimeni să facem ceva în legătură cu asta, nu cred că legile sau cadrul legal au fost de vină pentru faptul că la nivel executiv şi apoi la nivel de şcoli nu am văzut rezultate îmbunătăţite din acest punct de vedere. Şi nici nu ne aşteptăm să fie la următoarele testări”, a declarat Simona David Crisbăşanu.
 
Ea a explicat ce au reuşit să facă alte ţări în legătură cu această situaţie.
 
“Alte ţări au reuşit să facă ceva. În momentul când au văzut rezultate de o asemenea gravitate au luat măsuri şi în câţiva ani au reuşit să remedieze situaţia. Mă gândesc la Germania, Brazilia, Polonia. Sunt ţări de la care ne putem inspira pentru a găsi acţiuni concrete care nu ţin doar de lege, ţin şi de finanţare. La Coaliţia pentru Educaţie punem accentul pe această parte pentru că fără bani alocaţi acolo unde este necesar, unde ar trebui să fie priorităţile noastre, degeaba vorbim de o lege care poate să fie şi ideală, Legea 1, mare parte nu a fost aplicată şi chiar dacă această lege va fi perfectă, dacă nu vor exista resursele necesare şi dacă nu va exista acea hotărârea de a aplica anumite prevederi din lege degeaba vorbim de un proces legislativ care consumă foarte multe resurse”, a transmis vicepreşedintele Coaliţiei pentru Educaţie.
 
Simona David Crisbăşanu a menţionat că la Coaliţia pentru Educaţie se militează pentru descentralizare. 
 
“Mai milităm pentru descentralizare, pentru autonomie mai mare a şcolilor. Directorii să aibă mai multă putere în a gestiona resursele, inclusiv resursele umane, Consiliul de Administraţie, să fie o reprezentare reală a elevilor şi părinţilor la toate nivelurile de decizie, o decizie mai mare a şcolii şi a profesorilor la nivel de curriculum, la ceea ce se întâmplă în clasă şi posibilitatea elevilor de a alege şi ei ce anume să studieze din curriculum”, a mai afirmat Simona David Crisbăşanu.
viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.