Românii sunt anul acesta hiperselectivi în decizii, independenţi emoţional, mai toleranţi şi preocupaţi de mediu, arată un studiu naţional care măsoară tendinţele în stilul de viaţă al românilor.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Un trend nou îl reprezintă independenţa emoţională; 69% dintre români simt din ce în ce mai mult nevoia de spaţiu personal şi fac eforturi să se ataşeze emoţional mai puţin de oameni, branduri, lucruri şi locuri de muncă.

Printre tendinţele recente se constată şi că românii devin mai toleranţi, cu un discurs europenizat şi incluziv (69% au confirmat acest lucru), iar 66% constată o hiperselectivitate în luarea deciziilor, fie că este vorba despre locul de muncă, fie că este vorba despre parteneri de viaţă.

Divizia de trend-uri Hunters a agentiei de cerecetare de piata Unlock a lansat a treia ediţie a studiului naţional care măsoară tendinţele în stilul de viaţă al românilor.

În 2020, numărul românilor care susţin şi adoptă tendinţe noi creşte cu 7%, cea mai consistentă majorare înregistrată în cele trei ediţii ale studiului.

Românii nu se grăbesc când trebuie să ia decizii importante în viaţa lor

Printre trendurile recente se evidenţiază hiperselectivitatea în luarea deciziilor, confirmată de 66% dintre respondenţi. Ea se manifestă prin alegerea unor locuri de muncă provizorii, în aşteptarea unor oportunităţi mai bune, dar şi prin opţiunea pentru parteneri de viaţă/cuplu de tranziţie din teama de asumare şi de angajament  pe termen lung a ceva de care nu sunt siguri. Românii amână mai mult luarea unei decizii, acest comportament fiind amplificat de multitudinea de opţiuni la îndemână şi de mitul perfecţiunii. Astfel, hiperselectivitatea poate genera un blocaj, un efect de „sală de aşteptare" care se răsfrânge asupra tuturor aspectelor vieţii.

Românii, mai puţin ataşaţi de brand-uri

Un alt trend identificat în ediţia acesta este independenţa emoţională. Acest trend a înregistrat scoruri de confirmare mari (69%), ceea ce indică faptul că fenomenul are potenţialul de a căpăta o şi mai mare amploare în anii ce urmează. În 2020, românii fac eforturi să se ataşeze emoţional mai puţin de oameni, branduri, lucruri şi locuri de muncă. Ca exemple de comportament, ei învaţă că ei sunt propria lor familie, călătoresc şi merg la evenimente şi în locuri publice singuri pentru că aşa se simt mai bine.

Mediul, o preocupare majoră a românilor

O amploare medie (61%) o are de exemplu preocuparea pentru problemele de mediu, în creştere faţă de 2019. Asta se traduce nu doar prin faptul că oamenii reciclează mai mult (sticlă, plastic, hârtie) în ciuda percepţiei generale cum că în România sistemele pentru sustenabilitate nu funcţionează, ci şi prin recursul la organizaţii şi companii private care se ocupă de reciclare (ulei, electronice, mobilă etc).

Toleranţa, teama de dezumanizare şi acceptarea vulnerabilităţii printre tendinţele din acest an

Mai mult, printre tendinţele recente se constată şi că românii devin mai toleranţi, cu un discurs europenizat şi incluziv (69% au confirmat acest lucru).

În plus, continuă creşterea trendurilor care vorbesc despre teama de dezumanizare - 71% dintre români confirmă redescoperirea bucuriei micilor plăceri, fie că e vorba de o vacanţă petrecută acasă sau relaxarea pe care le-o dă gătitul. 63% dintre ei constată o tendinţă de căutare a autenticităţii, inclusiv prin reinventarea portului popular şi apetenţa pentru produse hand-made.

În plus, 66% dintre romani confirmă trendul vulnerabilităţii, asta însemnând de la deschiderea pentru couchsurfing şi până la programe educaţionale care se concentrează asupra dezvoltării inteligenţei emoţionale.

Studiul a fost realizat în decembrie 2019, pe un eşantion de 1.000 de persoane cu vârste cuprinse între 16 şi 55 ani, şi arată cum oamenii şi-au regândit atitudinile şi modul în care trăiesc, acestea fiind prezentate sub forma a 20 trenduri sociale şi profesionale.

Studiul în versiune completă este disponibil la cerere la Unlock Market Research.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.