Consumatorii europeni pot găsi, de joi, toate răspunsurile referitoare la întrebările despre drepturile pe care le au în această calitate pe noul site al Reţelei Centrelor Europene ale Consumatorilor (ECC-Net), https://www.eccnet.eu/.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Potrivit Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC), o echipă internaţională de specialişti ai Reţelei, din Ţările de Jos, Irlanda, Suedia, Cipru, Italia şi Germania, a colaborat pentru a realiza o sursă clară şi cuprinzătoare de informaţii şi răspunsuri la toate problemele şi dilemele relevante pe care le întâmpină consumatorii europeni, în prezent.

Această nouă platformă digitală, uşor de utilizat, reprezintă un ghid complet şi practic pentru protecţia consumatorilor, conform legislaţiei Uniunii Europene.

Reţeaua Centrelor Europene ale Consumatorilor (ECC-Net) oferă consumatorilor europeni consiliere cu privire la drepturile lor, precum şi la protecţia legală atunci când fac cumpărături şi călătoresc într-un alt stat membru al Uniunii Europene sau într-o ţară din Spaţiul Economic European.

Noul site oferă consumatorilor îndrumări practice despre cum să-şi exercite drepturile pe care le au în această calitate şi unde să apeleze atunci când ceva nu merge bine şi au nevoie de ajutor.

Fiecare dintre Centrele membre ale ECC-Net şi, acţionând în mod colectiv, ca Reţea, va ajuta consumatorii, încercând să găsească o soluţie amiabilă extrajudiciară pentru litigiile dintre consumatori şi comercianţi, în urma tranzacţiilor transfrontaliere.

Acolo unde este necesar, Centrele discută direct cu operatorul economic şi se asigură că, în aceste situaţii, consumatorul este informat cu privire la drepturile sale şi primeşte asistenţă de specialitate, în propria limbă.

Pe lângă o multitudine de informaţii, pe https://www.eccnet.eu/ consumatorii vor găsi datele de contact ale tuturor Centrelor Europene ale Consumatorilor din toate statele UE şi unele din ţările Spaţiului Economic European - Norvegia şi Islanda -, la care pot apela pentru a adresa o întrebare sau a trimite o reclamaţie cu privire la o tranzacţie transfrontalieră.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.