Primăria Municipiului Bucureşti, prin Direcţia Cultură, Învăţământ, Turism, va demara pe 1 septembrie programul „Susţinem sectorul cultural independent în Bucureşti”, cu buget în valoare totală de 3 milioane de lei.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Programul a fost aprobat prin H.C.G.M.B. nr. 232/19.07.2021, pe baza schemei de ajutor de stat a Comisiei Europene aprobate prin Decizia SA.62608 (2021/N).

Operatorii interesaţi pot consulta ghidul solicitantului privind accesarea schemei de ajutor de stat care a fost publicat pe site-ul instituţiei.

Programul este destinat ajutorării sectorului cultural independent afectat de criza sanitară, prin alocarea de fonduri în valoare totală de 3 milioane de lei, fiind prevăzută acordarea unui sprijin financiar nerambursabil în valoare de maxim 75.000 lei/ beneficiar, care se alocă o singură dată.

Finanţarea se realizează în ordinea primul venit - primul servit pentru beneficiarii eligibili care depun documentaţia completă.

Potrivit calendarului de desfăşurare a programului, depunerea dosarelor poate fi făcută în perioada 1 - 14 septembrie, iar evaluarea acestora va avea loc între 15 şi 28 septembrie. Semnarea contractelor de finanţare este programată pentru perioada 11 - 25 octombrie.

Potrivit proiectului, beneficiarii eligibili sunt reprezentaţi de orice entitate, indiferent de statutul juridic şi de modul de finanţare, inclusiv entităţile non profit, care desfăşoară activităţi culturale in Bucureşti.

Printre condiţiile pe care beneficiarii trebuie sa le îndeplinească se numără:
-      Să aibă sediul social şi punctele de lucru în Municipiul Bucureşti;
-      Să fi fost înfiinţaţi şi să fi desfăşurat activitate cu conţinut şi caracter cultural în domeniul cultural independent cu cel puţin doi ani calendaristici consecutivi înainte de data de 01 martie 2020;
-      Să îşi menţină activitatea pe o perioadă de cel puţin 12 luni după acordarea prezentei formei de sprijin sub formă de grant;

Dosarul va fi depus de solicitant în format fizic direct la Registratura Primăriei Municipiului Bucureşti (Bd. Regina Elisabeta, nr.42) sau prin poştă ori servicii de curierat.

În cadrul prezentei scheme de ajutor sunt considerate cheltuieli eligibile următoarele:
1. cheltuieli privind chiria pe bază de contract legal aferentă sediului sau punctului de lucru al beneficiarului pentru perioada august – decembrie 2020, limitate la maxim 20.000 lei/lună/beneficiar;
2. cheltuieli cu utilităţile aferente sediului sau punctului de lucru al beneficiarului (energie termică, energie electrică, apă, canalizare, salubritate, gaze naturale) pentru perioada august - decembrie 2020;
3. cheltuieli cu salariile pentru cel mult 3 angajaţi ai beneficiarului, pentru aceeaşi perioadă, la valoarea salariului minim pe economie/ angajat/ lună. Se vor lua în considerare doar salariaţii angajaţi înainte de data de 1 martie 2020 şi care nu au fost în şomaj tehnic în perioada august - decembrie 2020.
4. cheltuieli privind contribuţiile către bugetul statului aferente cheltuielilor cu salariile.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.