Primăria Sectorului 4 al Capitalei şi Primăria oraşului Popeşti Leordeni anunţă construirea unei pasarele în sudul Bucureştiului, ridicată de către ambele localităţi, care va decongestiona traficul în zonă. Primarul Sectorului 4, Daniel Băluţă, afirmă că se va construi şi o linie de metrou în zonă.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email
UPDATE:  Primăria Sector 4 a trimis, într-un comunicat de presă, detalii despre proiect. 
 
Amplasată pe trei terenuri, dintre care două aparţinând domeniului public al Sectorului 4 şi oraşului Popeşti-Leordeni, iar altul, aflat în administrarea Metrorex S.A., pasarela Popeşti Vest va deservi zona de sud a Capitalei şi va face legătura între Sectorul 4 şi Popeşti-Leordeni. Cu o suprafaţă construită de 192 mp şi un regim de înălţime de P+2E, noua structură va fi compusă din 3 părţi principale: două turnuri verticale de circulaţie, (unul construit în Sectorul 4, iar celălalt în Popeşti-Leordeni) şi dintr-un pasaj orizontal cu o lungime de 65 de metri, care va trece peste liniile de metrou, aflate la suprafaţă. Totodată, zona centrală a construcţiei va fi susţinută de doi stâlpi intermediari din beton armat, iar pentru rezistenţa structurii, s-au executat piloţi foraţi la o adâncime de 14 metri, lucrul acesta însemnând că pasarela are o fundaţie foarte solidă în pământ”, a transmis Primăria Sector 4. 
 
Sursa citată a explicat că pasarela va asigura legătura locuitorilor cartierelor rezidenţiale din zonă de sud către staţiile mijloacelor de transport în comun de pe Şoseaua Berceni. Locuitori ai Sectorului 4 şi ai oraşului Popeşti-Leordeni vor putea tranzita zilnic pasajul, scurtând timpul de deplasare de la domiciliu până la staţia de metrou, de la 15-20 de minute la mai puţin de 5 minute.

În paralel, UAT-ul Popeşti-Leordeni va amenaja în vecinătatea pasarelei, o parcare de aproximativ 600 de locuri. Astfel, cei care până acum veneau cu maşina pe Şoseaua Berceni pentru a ajunge la staţia de metrou, vor putea să-şi lase autoturismele în noua parcare din Popeşti, ceea ce înseamnă o reducere semnificativă a valorilor de trafic de pe Şoseaua Berceni. 

”Accesul pietonilor pe pasarelă va fi permis pe la parterul celor două turnuri, dotate cu scări fixe şi lifturi, iar circulaţia propriu-zisă se va face la etajul al doilea. Primul etaj al construcţiei va fi destinat zonei tehnice. Structura este prevăzută cu o serie de elemente speciale la interior. Mai exact, balustradă metalică, semnalistică destinată transportului de biciclete, benzi ceramice de direcţionare a persoanelor cu deficienţe de vedere, suprafeţe şi pardoseli anti-derapante, toate aceastea pentru buna desfăşurare a circulaţiei în condiţii de maximă siguranţă. Cât priveşte aspectul exterior al clădirii, acesta se încadrează în specificul urban al zonei cu o arhitecturală contemporană. Pasarela va fi realizată dintr-o structură metalică, cu faţade longitudinale din panouri vitrate mari din tâmplărie tip perete cortină, cu geam duplex securizat”, se mai arată în comunicat. 

Pentru siguranţa pietonilor, clădirea va fi echipată cu sistem de supraveghere internă, racordat la dispecerat.

Lucrările au început în luna mai a acestui an şi au un termen de execuţie de 90 de zile. Valoarea investitiei este de 6.166.353,62 lei fără TVA, dintre care un procent de 80% va fi asigurat din bugetul local al orasului Popesti Leordeni, restul de 20% de către Primaria Sectorului 4.

ŞTIRE INIŢIALĂ: „Numărul de persoane pe care îl estimăm că vor trece pe această pasarelă zilnic este între 8 şi 12.000. Acestea, în mod uzual, petrec 20 de minute în trafic, folosind această pasarelă, discutăm de sub cinci minute în care au timp să o parcurgă”, a declarat primarul sectorului 4, Daniel Băluţă, marţi, într-o conferinţă de presă.

 
Data finalizării pentru pasarela construită de ambele unităţi administrativ-teritoriale este programată pentru începutul lunii august. În zonă este programată a fi construită şi o parcare cu 600 de locuri.
 
Conform datelor prezentate în conferinţa de presă de marţi, ridicarea pasarelei a fost întârziată de faptul că după două licitaţii nu se prezentase nimeni întrucât lucrarea este una complexă, aceasta prevăzând 47 de stâlpi foraţi la 14 metri adâncime, lifturi pentru persoane cu dizabilităţi, panouri antivandalism, grupuri sanitare şi parcări pentru biciclete.
 
Proiectul a fost sprijinit de Metrorex şi de Ministerul Transporturilor, a precizat Daniel Băluţă. 
 
"Alături de această pasarelă, alături de şoseaua Berceni care a fost lărgită de la două la patru benzi, în primăvară va începe în mod clar construcţia unei noi linii de metrou. (...) Viaţa oamenilor, vă garantez lucrul acestea, trebuie să fie din ce în ce mai bună, mediul trebuie să fie din ce în ce mai protejat pentru că data cu aceste modificări a scăzut în mod exponenţial şi nivelul de poluare în zona de sud a Bucureştiului”, a afirmat primarul Sectorului 4.
 
Primăria Sectorului 4 şi cea a oraşului Popeşti Leordeni au implementat şi alte proiecte comune, cum ar fi UPU a Spitalului Bagdasar Arseni. Daniel Băluţă a precizat că cele două administraţii locale vor semna un protocol pentru folosirea în comun a infrastructurii şcolare de către locuitorii celor două zone.
viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.