Poliţia de Frontieră a anunţat, miercuri, că se înregistrează o creştere importantă a traficului pentru mijloacele de transport marfă, aproximativ 29.000 de camioane tranzitând frontiera în ultimele zile. Totodată, Poliţia de Frontieră precizează că se lucrează la capacitate maximă, dar infrastructura punctelor de trecere a frontierei nu a mai fost modernizată, în cele mai multe locuri, de 20 de ani, traficul crescând cu peste 300 la sută în această perioadă.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Astfel, în perioada 05-07 martie, prin punctele de trecere de la frontiera română au tranzitat aproximativ 29.000 de autovehicule de mare tonaj, din care 12.500 de autovehicule pe sensul de intrare în ţară şi 16.500 pe sensul de ieşire din ţară.

”Într-o perioadă similară a anului trecut, media autocamioanelor care tranzitează frontiera a fost de aproximativ 25.000 mijloace de transport, fiind înregistrată o creştere cu peste 15%”, anunţă Poliţia de Frontieră.

Cele mai tranzitate au fost punctele de trecere de la graniţa româno-ungară, unde poliţiştii de frontieră au efectuat formalităţile la peste 16.200 autovehicule de mare tonaj (56% din traficul total), urmată de frontiera româno-bulgară cu peste 8.600 de camioane verificate.

Dintre punctele de frontieră, P.T.F. Nădlac II Autostradă de la frontiera cu Ungaria a fost cel mai tranzitat punct de trecere rutier, în primele două zile ale saptamânii fiind efectuat controlul, împreună cu autorităţile maghiare, la aproximativ 6.000 de autocamioane.

”S-a lucrat şi se va lucra în continuare pe numărul maxim de benzi deschise pentru astfel de mijloace de transport, 3 artere de control pe sensul de intrare în ţară şi 4 artere de control pe cel de ieşire”, mai anunţă Poliţia de Frontieră.

La P.T.F. Borş, un alt punct de trecere de la graniţa cu Ungaria foarte tranzitat, poliţiştii de frontieră au verificat aproximativ 5.700 de camioane. Şi aici, poliţiştii anunţă că se lucrează la capacitatea maximă permisă de infrastructură, pe 2 benzi pe sensul de intrare şi 3 pe sensul de ieşire pentru camioane.

La frontiera cu Bulgaria, cele mai tranzitate puncte au fost Calafat şi Giurgiu, unde a fost înregistrat un trafic de peste 3.000, respectiv aproximativ 4.000 de camioane. La Calafat formalităţile se efectuează pe 6 artere de control (4 pe intrare şi 2 pe ieşire), iar la Giurgiu pentru camioane sunt deschise 7 artere (3 la intrare şi 4 la ieşire).

”Precizam că, în această perioadă, este folosită la maxim capacitatea punctelor de trecere ale frontierei deschise pentru astfel de mijloace de transport, în limita configuraţiei acestora şi, în funcţie de trafic, sunt suplimentate arterele de control pe sensul de intrare sau ieşire în/din ţară, astfel încât formalităţile de frontieră să se efectueze cu operativitate” precizează Poliţia de Frontieră.

Oficialii instituţiei spun, însă, că, în cele mai multe locuri, infrastructura punctelor de frontieră nu a mai fost modernizată de peste 20 ani, în condiţiile în care traficul a crescut de peste 300%.

 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.