Peste 93% dintre elevii înscrişi în clasa a VIII-a la începutul acestui an şcolar s-au prezentat, luni, la proba scrisă la Limba şi literatura română din cadrul simulării Evaluării Naţionale. Şase elevi au fost eliminaţi, ca urmare a unor tentative de fraudă. Ministerul Educaţiei afirmă că platforma destinată evaluării digitalizate ”a funcţionat în parametri optimi pe toată durata derulării procesului de încărcare a lucrărilor, cu excepţia unui scurt interval de timp (aproximativ 20 de minute)”. Simularea continuă marţi, cu proba scrisă la Matematică.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Simularea examenelor programate la finalul ciclurilor gimnazial şi liceal în anul şcolar 2023-2024, organizată la nivel naţional de Ministerul Educaţiei, a început, luni, cu proba scrisă la Limba şi literatura română din cadrul Evaluării Naţionale a absolvenţilor de clasa a VIII-a (EN VIII).

Potrivit informaţiilor furnizate de inspectoratele şcolare judeţene, rata de prezenţă (ora de referinţă a datelor: 14:00) a fost de 93,4%: peste 164.600 de elevi prezenţi din numărul celor înscrişi în clasa a VIII-a la începutul anului şcolar curent (176.266 de elevi), anunţă Ministerul Educaţiei, într-un comunicat de presă.

Au fost eliminaţi 6 elevi ca urmare a unor tentative de fraudă.

”Platforma destinată evaluării digitalizate a funcţionat în parametri optimi pe toată durata derulării procesului de încărcare a lucrărilor, cu excepţia unui scurt interval de timp (aproximativ 20 de minute), însă fără a se înregistra blocaje”, afirmă reprezentanţii ministerului.

Simularea EN VIII continuă marţi, cu proba scrisă la Matematică, şi se încheie miercuri, cu proba scrisă la Limba şi literatura maternă.

Potrivit sursei citate, subiectele sunt elaborate pe baza conţinuturilor/competenţelor asociate acestora, conform programelor pentru simulare, aprobate de Ministerul Educaţiei. Subiectele şi baremele se publică în fiecare zi de examen, la ora 15:00, aici.

Rezultatele vor fi comunicate individual, în 23 februarie, şi vor fi analizate la nivelul fiecărei unităţi de învăţământ prin discuţii cu elevii, şedinţe cu părinţii, precum şi la nivelul consiliului profesoral, în vederea adoptării unor măsuri adecvate fiecărei situaţii în parte, scopul fiind îmbunătăţirea performanţelor şcolare.

Notele obţinute nu se trec în catalog. Prin excepţie, la solicitarea scrisă a elevului/a părintelui, acestea pot fi trecute în catalog.

Obiectivele urmărite prin organizarea simulărilor sunt familiarizarea elevilor cu rigorile unei examen real şi optimizarea rezultatelor obţinute de către elevi la finalul studiilor gimaziale.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.