Sistemul de Telecomunicaţii Speciale (STS), care administrează Sistemul naţional unic pentru apeluri de urgenţă (SNUAU) din România, anunţă că, în 2019, s-au înregistrat peste 11,3 milioane de apeluri la 112, peste 51% dintre acestea fiind apeluri de urgenţă. La 16 ani de la înfiinţarea serviciului, STS implementează Tehnologia AML (Advanced Mobile Location) cu ajutorul căreia informaţiile de localizare din telefon sunt preluate, în mod automat, şi sunt transmise către Serviciul de urgenţă 112.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

În fiecare an, pe 11 februarie, este Ziua Europeană a Numărului de Urgenţă 112, iar în acest an Sistemul naţional unic pentru apeluri de urgenţă (SNUAU) din România, administrat de Serviciul de Telecomunicaţii Speciale (STS), împlineşte 16 ani de la înfiinţare.

”În anul 2019, operatorii STS au preluat 11.301.881 de apeluri, mai puţine cu 1.433.955 faţă de anul precedent. Apelurile de urgenţă au reprezentat 51,90% din numărul total al apelurilor recepţionate, în timp ce diferenţa de 48,10% reprezintă, în principal, apeluri efectuate din greşeală, solicitări de informaţii diverse, farse şi apeluri injurioase. Apelurile au fost transferate către agenţiile de intervenţie după cum urmează: Ambulanţă 55,4%, Poliţie 22,9%, ISU-SMURD 16,9%, Jandarmi 4,1% şi alte agenţii 0,4%. În 2019, cele mai multe apeluri la 112 s-au înregistrat în jurul orei 19:00, iar cele mai puţine în jurul orei 4:00. În condiţii normale de lucru, operatorii STS au preluat cele mai multe apeluri în data de 12 august 2019 - 37.617, iar dintre acestea 21.070 au reprezentat urgenţe (56,01%)”, a transmis, marţi, STS.

În prezent, STS implementează Tehnologia AML (Advanced Mobile Location) cu ajutorul căreia informaţiile de localizare din telefon sunt preluate, în mod automat, şi sunt transmise către Serviciul de urgenţă 112.

”În acest moment, tehnologia este testată în zona Bucureşti-Ilfov, urmând ca, în perioada următoare, să fie operaţionalizată la nivel naţional. Principalul avantaj al tehnologiei AML îl constituie furnizarea unor informaţii de localizare cu o acurateţe ridicată, de ordinul metrilor/zecilor de metri”, a ai transmis STS.

Până la implementarea tehnologiei AML, dar şi după aceea, pentru localizarea persoanelor care sună la 112 sunt utilizate şi alte tehnologii.

STS a dezvoltat şi a lansat, în luna februarie a anului trecut, aplicaţia APEL 112, care permite transmiterea coordonatelor geografice ale telefonului mobil către Sistemul 112, în momentul efectuării unui apel de urgenţă prin intermediul aplicaţiei. Aceasta funcţionează pe terminalele de tip smartphone cu sisteme de operare Android sau iOS, iar, pentru ca aplicaţia să poată fi utilizată, trebuie ca serviciul de date (internet) şi cel de localizare (GPS) ale telefonului mobil să fie activate.

Complementar cu aplicaţia mobilă APEL 112, STS a implementat facilitatea Geolocation 112.

Apelantul primeşte prin SMS un link de localizare, iar, prin accesarea acestuia, coordonatele geografice ale locului în care se află apelantul sunt trimise în Sistemul 112.

Rămâne de referinţă localizarea Cell ID/Sector ID care se face pe baza informaţiilor transmise de celulele operatorilor de telefonie

Simultan cu implementarea AML, Serviciul de Telecomunicaţii Speciale derulează proiectul de modernizare a infrastructurii hardware şi software a SNUAU.

viewscnt

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.