Primarul municipiului Timişoara, Nicolae Robu, este de părere că este absolut necesară implementarea unui sistem de alertare a populaţiei în cazuri de urgenţă şi spune că ”dacă te apuci să tragi sirenele, doar derutezi lumea” care nu are de unde să ştie exact ce urmează să se întâmple.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Edilul municipiului Timişoara, Nicolae Robu a declarat, luni, presei, că şi dacă duminică ar fi primit mai devreme atenţionarea meteo, tot nu ar fi fost suficient timp pentru intervenţie.

”Şi dacă am fi primit mai devreme atenţionarea de la Institutul de Meteorologie tot nu am fi putut să intervenim cu măsuri preventive în absenţa unui astfel de sistem de alertare şi de informare a cetăţenilor. Un asemenea sistem trebuie să funcţioneze pe telefon. Deci, în momentul în care se ştie că se va produce un fenomen meteorologic extrem, trebuie să se poată transmite de la Departamentul pentru Situaţii de Urgenţă, desigur, un mesaj pe telefoane, în care să se spună ce este de aşteptat să se petreacă, unde şi când şi foarte scurt, ce trebuie să facă cetăţenii pentru a se proteja. Altminteri, dacă te apuci să tragi sirenele, doar derutezi lumea. Oamenii nu au de unde să ştie ce urmează să se întâmple şi ce trebuie să facă”, a declarat Nicolae Robu.

În urma furtunii de duminică după-amiaza cinci oameni din judeţul Timiş au decedat, între care doi în Timişoara. Alţi 49 de oameni au fost răniţi.

Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM), Inspectoratul General pentru Situaţii de Urgenţă şi Serviciul de Telecomunicaţii Speciale (STS), împreună cu operatorii de telefonie, vor implementa „Sistem Alert”, un sistem prin care vor fi transmise mesaje de alertă abonaţilor pe telefonul mobil, anunţă Guvernul. Pe lângă implementarea sistemului de alertă va fi începută şi o campanie de informare publică şi pregătire a populaţiei pentru utilizarea acestui sistem.

Guvernul anunţă, luni, în urma întâlnirii dintre premierul Mihai Tudose cu reprezentanţii ANCOM, că va fi implementat un sistem integrat de alertare a populaţiei în situaţiile de risc, prin care să fie trimise mesaje de urgenţă pe telefoanele mobile, în funcţie de situaţiile de urgenţă apărute - fenomene meteo extreme, incendii majore, risc de explozii, alte calamităţi şi situaţii de risc.

 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.