Comisiile de control care verifică centrele rezidenţiale pentru persoane vârstnice, pentru adulţi cu dizabilităţi şi centrele de plasament copii din judeţul Giurgiu au formulat, în urma controalelor făcute marţi şi miercuri, propuneri de oprire temporară a prestărilor de servicii pentru 12 centre şi propuneri de închidere pentru o perioadă de cel puţin şase luni a trei astfel de azile. Propunerile de închidere pentru perioade cuprinse între 6 şi 12 luni vizează două centre destinate îngrijirii şi un aşezământ care îngrijeşte adulţi cu dizablităţi. Toate centrele sunt publice.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

comisiile de control formate din reprezentanţi ai mai multor instituţii din judeţul Giurgiu au descoperit nereguli în urma cărora au formulat propuneri de oprirea temporară a activităţii în mai multe centre destinate îngrijirii bătrânilor, copiilor orfani sau persoanelor cu dizabilităţi. 

 
Astfel, conform datelor transmise miercuri de Prefectura Giurgiu, în urma verificărilor făcute marţi, de 10 iulie, comisiile în cauză au dispus 7 opriri temporare a prestărilor de servicii până la remedierea deficienţelor, dintre care 2 pentru centre de plasament copii şi 5 pentru centre destinate îngrijirii adulţilor cu dizabilităţi. Tot marţi, comsiile au formulat propunere de închidere pentru o perioadă de 6 -12 luni în cazul unui centru destinat îngrijirii adulţilor cu dizabilităţi şi au aplicat 22 de sancţiuni contravenţionale în valoare totală de 49.400 lei.
 
Miercuri, controalele au continuat, comisiile formulând noi propuneri de suspendare a activităţii unor centre. În urma verificărilor de miercuri, cu fost formulate 5 propuneri de oprire temporară a prestărilor de servicii - dintre care 2 pentru centre de îngrijire a persoanelor vârstnice şi 3 pentru centre de plasament copii – precum şi două propuneri de închidere pentru o perioadă de 6-12 luni pentru centre destinate îngrijirii persoanelor vârstnice.
 
Tot miercuri, au fost date amenzi în valoare totală de 52.000 lei, pentru 38 de abateri.
Prefectura Giurgiu precizează că toate centrele verificate în cele două zile sunt publice.
 
Verificările sunt realizate de două comisii mixte de control constituite prin Ordin al prefectului, comisii formate din reprezentanţi ai Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor, Inspectoratului Teritorial de Muncă Giurgiu, Agenţiei Judeţene de Plăţi şi Inspecţie Socială Giurgiu, Direcţiei de Sănătate Publică Giurgiu, Direcţiei Sanitar Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor Giurgiu şi Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă ”Vlaşca” al judeţului Giurgiu.
viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.