Daniela Vişoianu, expert educaţional, a afirmat luni, la Prima News, că în România nu avem în prezent standarde de referinţă în zona de evaluare, întrebându-se ce înseamnă să fii un elev de nota 8 la limba şi literatura română.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email
Daniela Vişoianu a afirmat că aceste evaluări ale elevilor au venit odată cu Legea educaţiei naîionale 1/2011, dar a menţionat că acest act normativ prevedea şi standarde de evaluare. 
“Au venit odată cu legea 1, dar legea 1 prevedea şi standarde în sensul în care, dacă ar fi existat standarde de evaluare, puteam după aceea să ne uităm la rezultatul unui copil şi să îl comparăm unde este în raport cu standardul, puteam să ne uităm la rezultatele unei clase sau ale unei şcoli să le comparăm faţă de un referenţial. Noi nu avem în acest moment în România în zona de evaluare puncte de referinţă, niveluri de referenţă, standarde de referinţă. Ce înseamnă să fii un elev de nota 8 la limba şi literatura română?”, a precizat Daniela Vişoianu. 
Ea a menţionat că evaluările de la începutul ciclurilor de învăţământ sunt utilizate pentru calibrare.
“Evaluările iniţiale de la începutul ciclurilor de învăţământ sau de la începutul anului de învăţământ sunt folosite pentru calibrare dacă nu sunt folosite pentru poziţionarea profesorului faţă de copil, dar majoritatea profesorilor le folosesc în fiecare generaţie pentru calibrarea efortului. De exemplu, după pandemie mulţi profesori au folosit teste iniţiale la începutul anului şcolar să îşi dea seama cât de mari sunt pierderile din urmă sau ceea ce au de recuperat. Profesorii ştiu să construiască evaluări. Ştiu care este rolul evaluării, ştiu că ea nu e doar pentru a deveni o notă în catalog, discuţia este de cât de mult efort sunt dispuşi să investească, de unde se întâlneşte efortul profesorilor cu efortul familiilor şi există sau nu există o reflecţie a acestor eforturi cumulate în rezultatul copilului”, a explicat Daniela Vişoianu. 
Ea a adăugat că evaluarea trebuie să fie un ghid care să ne arate că suntem pe drumul cel bun către profilul absolventului. 
“La finalul clasei a IV-a un copil trebuie să ştie să citească în ce termeni? Ce tip de text trebuie să ştie să citească, ce face cu textul respectiv? Atâta timp cât nu atingem aceste standarde, măcar cele din profilul absolventului, este clar că cumva în circuitul acesta predare – învăţare – evaluare ceva e rupt. Nu înţelegem că evaluarea este un fel de ghid care ne arată că suntem pe drumul cel bun către profilul absolventului”, a mai afirmat Daniela Vişoianu.
viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.