Ministrul Educaţiei, Daniel David, a afirmat, referindu-se la planurile-cadru pentru liceu, că toată lumea a rămas fixată să dezbată numărul de discipline şi de ore, însă nu aceasta este miza. El a explicat că este anormal să fie ”nu ştiu câte” laboratoare de fizică la toţi elevii, când acestea ar trebui să fie mai multe pentru elevii de la profilul real. ”Istoria naţională pentru clasa XII-a la real e ok să o avem acolo, când copiii nu mai sunt focalizaţi pe Istoria românilor? Ei vor să facă mate, info, bio, chimie”, a adăugat el.
Ministrul Educaţiei s-a referit, miercuri, la evenimentul de prezentare a rezultatelor Testului Naţional de Alfabetizare Matematică, şi la dezbaterea publică privind planurile-cadru pentru liceu.
”Noi am rămas fixaţi să dezbatem numărul de discipline şi de ore. Repet, nu asta este miza. Miza este cum trebuie să fie arhitectura acestor planuri-cadru, ce punem în trunchiul comun, ce punem în curriculum de specialitate. De exemplu, multă lume uită în cazul planurilor-cadru, că de data asta planul-cadru este de la mate-info, la coregrafie şi dans. Adică dacă tu vrei să pui nu ştiu câte laboratoare de fizică la toţi, este anormal. De aceea pe fizică s-a mers pe un număr minimal de ore, iar prin curriculum de specialitate, care înseamnă ce e acum trunchiul comun, vii şi aduci mai multe ore de fizică în zona de real şi nu mai adaugi în plus la dans şi bune maniere, ca să spun aşa. Deci altfel spus, este o perspectivă care deschide posibilităţi de a regândi modele”, a declarat Daniel David.
El consideră însă că discuţia nu are în vedere lucrurile importante legate de aceste planuri-cadru.
”Problema este că nu simt că discuţia merge pe aceste lucruri-cheie. Alt model, după care să gândim alte programe, mai aerisite, cu acel 20-25% focalizat pe altceva, nu ora şi lecţia, manuale mai moderne, metode de predare mai eficiente. Noi am rămas fixaţi cumva pe acest lucru şi nu putem trece de numărul de ore şi disciplina mea unde este. În condiţiile în care toţi titularii vor fi protejaţi şi apar norme în plus, să deschid sistemul pentru cei care doresc să vină”, a precizat ministrul Educaţiei.
El a arătat că speră ca în doua parte a acestei dezbateri discuţia să se axeze pe lucrurile de esenţă.
”Aş vrea, măcar în a doua parte a dezbaterilor, să începem să vorbim şi de lucrurile de esenţă, noul model, cum predăm Istoria naţională. Istoria naţională pentru clasa XII-a la real e ok să o avem acolo, când copiii nu mai sunt focalizaţi pe Istoria românilor? Ei vor să facă mate, info, bio, chimie. Nu-i bine dacă ne pasă de istoria naţională şi ne pasă, să o aducem în, nu ştiu, istoricii trebuie să spună, eu mă gândesc psihoeducaţional în clasa a X-a fiindcă în clasa a X-a copiii încă nu sunt focalizaţi pe Bacalaureat şi pe specialitate, o duci şi atunci va fi la toate cele trei filiere, şi la teoretic, şi la tehnologic, şi la vocaţional. O ţinem în clasa a XII-a, după aceea ne mirăm că ajungem la teorii pseudo-ştiinţifice. Nu e numai vorba de Istorie, şi de celelalte materii, Geografia naţională, geografia ţării. Geografia ţării, când eu mă pregătesc pentru Medicină, nu mai e atât de importantă. Păi atunci nu aduc în a X-a să fie importantă? Astfel de discuţii trebuie să avem”, a subliniat Daniel David.

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.