Persoanele fizice şi juridice din Ploieşti vor fi înştiinţate prin SMS-uri de către angajaţii Serviciului Public de Finanţe Locale, cu privire la proceduri precum impunerea din oficiu, emiterea de titluri executorii sau somaţii, dar şi despre modificări legislative. Decizia cu privire la trimiterea de mesaje către contribuabilii care au completat în declaraţiile fiscale şi numerele de telefon mobil a fost luată în urma consultării cu cei care plătesc taxe şi impozite la bugetul local.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email
”Începând cu această lună, Serviciul Public Finanţe Locale Ploieşti va înştiinţa contribuabilii prin mesaje de tip sms. Persoanele care au completat numărul de telefon în declaraţiile fiscale vor fi înştiinţate despre unele aspecte ce ţin de relaţia cu Serviciul Public Finanţe Locale Ploieşti. Astfel, înainte de emiterea somaţiilor şi a titlurilor executorii, înainte de finalizarea procedurii de impunere din oficiu, în cazul unor modificări legislative, precum şi în alte ocazii, ce pot apărea în cursul anului fiscal, instituţia precizată va transmite un sms de la numărul 1895”, informează, marţi, Primăria municipiului Ploieşti. 
 
Demersul de a-i înştiinţa pe plătitorii de taxe şi impozite prin SMS cu privire la obligaţiile pe care le au sau despre modificări aduse legislaţiei din acest domeniu  face parte dintr-un proiect amplu care are ca scop eficientizarea relaţiei dintre Serviciul de Finanţe Locale Ploieşti şi cetăţeni. 
 
Directoarea executivă a SPFL Ploieşti, Simona Elena Dolniceanu, a declarat, pentru News.ro, că în baza de date a instituţiei există aproximativ 17.000 de numere de telefon valide unde pot fi trimise astfel de mesaje, din totalul de 140.000 de contribuabili. 
 
”Dorim foarte mult să facem lucrurile în aşa fel încât relaţia dintre noi şi contribuabil să fie mai eficientă şi, stând de vorbă cu persoane fizice sau cu reprezentanţi ai persoanelor juridice, am început să culegem idei şi acestea ne-au spus că şi-ar dori ca, printre altele, să fie anunţaţi înainte de a se emite somaţiile sau de a institui popririle. Unii au spus că au cutia poştală spartă, alţii că li se fură corespondenţa, au fost cazuri în care oamenii au fost plecaţi în concediu şi nu au ridicat somaţia după ce li s-a lăsat aviz în cutia poştală. Şi luând în calcul toate sugestiile care vin de la aceste persoane, încercăm să le punem în practică”, a afirmat Simona Dolniceanu. 
 
Potrivit acesteia, una dintre sugestiile primite de SPFL se referă la simplificarea modalităţii de completare online a declaraţiilor fiscale, în acest sens instituţia intenţionând să implementeze o aplicaţie informatică care să permită completarea mai facilă a declaraţiilor. 
 
”Va fi un proces continuu, acesta e şi conceptul, în funcţie de ce ne spun oamenii încercăm să punem în practică”, a precizat şefa SPFL Ploieşti.
viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.