Cinci asociaţii de elevi din ţară sunt nemulţumite de faptul că acordul între sindicate şi Guvern, prin care Executivul îşi asumă că până la sfârşitul lunii iunie 2019 vor fi adoptate trei noi legi ale educaţiei, a fost încheiat fără consultarea elevilor şi solicită Guvernului să regândească viziunea viitoarei reforme legislative, iar orice decizie să fie luată după consultarea tututor actorilor sistemului educaţional, în special cu elevii.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email

Asociaţia Elevilor din Constanţa, Asociaţia Elevilor din Maramureş, Asociaţia Elevilor din Călăraşi, Asociaţia Elevilor din Bucureşti, Asociaţia Vâlceană a Elevilor au transmis luni, un comunicat de presă comun prin care condamnă faptul că asociaţiile de elevi nu au fost consultate în discuţiile care au vizat acordul încheiat între sindicate şi Guvern.

“Joia trecută, 29 noiembrie, a fost semnat, la Alba Iulia, un acord între sindicatele reprezentative din sectorul de învăţământ şi Guvernul României, prin care partea din urmă îşi asumă că, până la finalul lunii iunie 2019 vor fi adoptate trei noi legi ale educaţiei, precum şi alte măsuri de reformare a învăţământului. Asociaţiile de elevi condamnă ferm neconsultarea beneficiarilor primari ai actului educaţional, care nu au fost incluşi în discuţiile ce au vizat acest acord. Totodată, subliniăm faptul că dezavuăm complet ideea adoptării a trei legi distincte care să reglementeze individual învăţământul preuniversitar, cel superior şi statutul cadrului didactic”, se arată în comunicat.

Evenimente

15 octombrie - Eveniment Profit Health.forum
31 octombrie - Maratonul de Educație Financiară
5 noiembrie - Gala Profit - Povești cu Profit... Made in Romania

Asociaţiile de elevi mai precizează faptul că toate deciziile care sunt luate trebuie să vizeze interesul suprem al beneficiarului, urmărindu-se crearea unui sistem în care acesta să se poată dezvolta pentru a-şi atinge maximul potenţial.

“Amintim un principiu care, deşi este clar enunţat de actuala lege a educaţiei, de cele mai multe ori este uitat de către decidenţi, şi anume centrarea învăţământului pe elev, însemnând că toate deciziile luate trebuie să vizeze interesul suprem al beneficiarului, urmărind crearea unui sistem în care acesta să se poată dezvolta pentru a îşi atinge maximul de potenţial. Însă, să afirmăm că aceasta este realitatea ar fi, din partea noastră, o dovadă de gândire utopică, întrucât până şi în prag de Centenar, când unitatea ar trebui să stea la baza deciziilor, elevii sunt excluşi de către Guvern de la discuţiile care vizează viitorul sistemului educaţional. Dovadă pentru aceasta este faptul că la întâlnirea de la Alba Iulia, Guvernul a ales să privească separat profesorii de elevi şi de părinţi, considerând că pe elevi şi pe părinţi nu îi vizează viitorul sistemului educaţional”, a mai spus sursa citată.

Cele cinci asociaţii de elevi consideră că un astfel de acord legat de reforma legislaţiei din educaţie trebuie să fie încheiat între decidenţi şi toţi actorii din sistemul educaţional: elevi, studenţi, profesori, părinţi.

Asociaţiile mai atrag atenţia asupra pericolului adoptării a trei legi ale educaţiei,

“Dorim să atragem atenţia asupra pericolului adoptării a trei legi ale educaţiei, fiecare reglementând individual învăţământul preuniversitar, cel superior, precum şi statutul cadrelor didactice. În primul rând, fragmentarea învăţământului superior de cel preuniversitar ar duce la sporirea inechităţii şi a lipsei continuităţii din sistem. În perspectiva unei noi legi a educaţiei, trebuie să ne gândim la un aspect cât mai unitar, astfel încât să asigurăm un parcurs uşor elevilor către învăţământul superior. Or, dacă alegem să privim individual cele două stadii educaţionale, să adoptăm acte normative distincte şi măsuri distincte, riscăm să producem mari disparităţi între absolvenţii sistemului preuniversitar şi viitorii studenţi, respectiv absolvenţi de universităţi”, se mai precizează în comunicat.

Cele cinci asociaţii de elevi solicită Guvernului regândirea viziunii asupra unei viitoare reforme legislative, iar orice decizie să fie luată după consultarea tuturor actorilor sistemului educaţional, în special elevii. 

“Astfel, solicităm Guvernul României să regândească viziunea pe care o are asupra unei viitoare reforme legislative şi să nu rişte fragmentarea totală a sistemului de învăţământ. De asemenea, solicităm imperios ca orice viitoare decizie să fie luată după consultarea prealabilă cu toţi actorii sistemului educaţional, în special cu beneficiarii primari, elevii”, se mai arată în comunicat.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.