O firmă de construcţii care a semnat un contract pentru reparaţii de străzi cu Primăria Braşov a solicitat rezilierea acestuia, după ce municipalitatea a cerut mobilizarea unui număr mai mare de oameni şi utilaje. Conform municipalităţii, au existat cazuri în care constructorii au refuzat să semneze contracte pe motiv că tarifele licitate, care erau la nivelul anului 2019, produc pierderi, având în vedere creşterile de preţuri.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email
"Cu toate că acordul cadru pe lotul 1, ca şi cel de pe lotul 2, a fost semnat pentru o perioadă de 4 ani, iar prevederile sale au fost asumate de firmele cu care s-a încheiat acest acord, acum ele invocă faptul că tarifele licitate în 2019, cele pe baza cărora s-a încheiat acordul cadru, sunt sub nivelul costurilor existente astăzi pe piaţă, astfel încât lucrările executate le aduc pierderi. La începutul anului firma Eurostrada a refuzat să semneze contractul subsecvent, astfel că, după o serie de negocieri, primăria a semnat contractual subsecvent cu SC Morani Impex, iar această firmă a început lucrările de reparaţii pe str. Brânduşelor. Deoarece ritmul de lucru nu era unul satisfăcător pentru asigurarea respectării programului de reparaţii străzi, primăria a solicitat mobilizarea unui număr mai mare de oameni şi utilaje. În aceste condiţii, Morani a solicitat denunţarea contractului subsecvent, renunţând la a mai executa lucrări în cadrul acestui acord cadru”, informează, marţi, printr-un comunicat de presă, Primăria municipiului Braşov. 
 
Purtătorul de cuvânt al Primăriei Braşov, Sorin Toarcea, a precizat că acordul cadru pe 4 ani, în interiorul căruia se semnează contractele subsecvente, a fost agresat cu 3 firme: Eurostrada, Morani şi Valdek. 
 
În condiţiile în care una dintre firme a refuzat să semneze contractul subsecvent, iar a doua a cerut rezilierea, în zilele următoare oficialii administraţiei locale vor iniţia discuţiile cu cea de a treia firmă din acordul cadru, SC Valdek Impex SRL, iar în cazul în care nici această companie nu va reuşi să-şi îndeplinească obligaţiile stabilite prin acordul cadru, primăria va rezilia acest acord şi va demara o nouă procedură de licitaţie pentru lucrările de reparaţii a străzilor din lotul 1.
 
"Precizăm că primăria a actualizat toate tarifele de lucrări, conform prevederilor legale, inclusiv cele prevăzute prin OUG nr. 47/2022 privind ajustarea preţurilor contractelor de achiziţie publică/contractelor sectoriale/contractelor de concesiune/acordurilor-cadru. (...) În acest an Consiliul Local a aprobat, prin bugetul municipiului, alocarea sumei de 40 de milioane de lei pentru asigurarea serviciilor de reparaţii şi întreţinere străzi, trotuare şi alei”, se mai arată în comunicatul Primăriei.
 
În baza evaluării făcute de inspectorii Primăriei, dar şi în urma sesizărilor primite de la cetăţeni, s-a stabilit, pentru anul 2022, un număr de 158 de străzi pe care sunt necesare reparaţii.
viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.