Exportul cu produse din tutun încălzit contribuie masiv la reducerea deficitului comercial al României. În 2021, exporturile de produse din tutun încălzit au depăşit exporturile de ţigarete, în condiţiile în care România este al doilea cel mai mare producător de ţigarete din Europa, alături de Germania. Exporturile totale de produse din tutun încălzit au atins în 2021 cifra de 723 milioane de euro, în timp ce exporturile de ţigarete ale României s-au situat la 617 milioane de euro.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Exportul cu produse din tutun încălzit contribuie masiv la reducerea deficitului comercial al României. În 2021, exporturile de produse din tutun încălzit au depăşit exporturile de ţigarete, în condiţiile în care România este al doilea cel mai mare producător de ţigarete din Europa, alături de Germania. Exporturile totale de produse din tutun încălzit au atins în 2021 cifra de 723 milioane de euro, în timp ce exporturile de ţigarete ale României s-au situat la 617 milioane de euro.

Contribuţia este semnificativă, dacă avem în vedere faptul că România a închis anul 2021 cu un deficit comercial de 23,69 miliarde de euro, cu 5,3 miliarde de euro peste nivelul din anul anterior. Exporturile de bunuri au crescut în 2021 la 74,7 miliarde de euro, în timp ce nivelul importurilor a ajuns la valoarea de 98,3 miliarde de euro.

Philip Morris România contribuie în mod susţinut la reducerea deficitului comercial. Peste 90% din producţia fabricii din Otopeni este exportată în 54 de ţări de pe 5 continente. Valoarea exporturilor a crescut de 7 ori faţă de anul 2016 şi a depăşit exporturile fabricii Philip Morris International (PMI) din Italia.

„Am făcut investiţii semnificative în dezvoltarea acestor produse inovatoare: aproape 600 de milioane de dolari de când am început transformarea fabricii din Otopeni într-o unitate de producţie de ultimă generaţie. Ne mândrim cu faptul că în 2021 exporturile de produse din tutun încălzit fabricate în România au depăşit exporturile de ţigarete. Aceste realizări sunt dovada angajamentului nostru ferm faţă de România.

Cu toate acestea, ţigările continuă să domine alegerile celor 5 milioane de consumatori adulţi din România.  Adoptarea alternativelor mai puţin nocive, precum IQOS, este încă la un nivel scăzut faţă de alte state europene, iar acest lucru se datorează, în special, nivelului ridicat de dezinformare care persistă în legătură cu produsele care încălzesc tutunul. ” – Daniel Cuevas, Managing Director, Philip Morris Romania.

România rămâne o componentă importantă a angajamentului ferm al PMI de a construi un viitor fără fum. Acest lucru se reflectă în investiţiile semnificative ale PMI în România, în perioada 2017-2021. La nivel mondial, doar opt fabrici produc consumabile pentru IQOS, dintre care trei se află în Uniunea Europeană. România este una dintre ele, alături de fabricile din Italia şi din Grecia.

„Ne-am dori ca şi mai mulţi fumători români să beneficieze de pe urma acestor inovaţii care sunt fabricate în România cu mână de lucru românească. Din păcate, ţara noastră este una dintre puţinele din UE în care vedem o creştere a prevalenţei fumatului, iar noi credem că fumătorii merită o soluţie pragmatică care să-i facă să renunţe la ţigări în număr cât mai mare. Astăzi o astfel de soluţie există. O politică bazată pe reducerea riscurilor este adecvată şi ar contribui semnificativ la înlocuirea ţigărilor în rândul celor 5 milioane de români care altfel ar continua să fumeze. Acesta ar fi un pas extrem de important către o Românie fără fum.” – Dragoş  Bucurenci, Director External Affairs, Philip Morris Romania.

În ultimii ani, cercetări intense au demonstrat că produsele fără fum sunt substanţial mai puţin nocive decât ţigările şi reprezintă o alternativă mai bună pentru fumători. În ultima perioadă, organizaţii şi experţi în sănătate din mai multe ţări europene solicită o legislaţie care să facă o distincţie clară între ţigările clasice şi produsele fără fum. Unii specialişti propun clasificarea şi reglementarea produselor în funcţie de gradul de nocivitate. State precum Suedia, Japonia şi Marea Britanie, care au decis să trateze în mod diferit produsele fără fum, în funcţie de cât sunt de dăunătoare pentru sănătate, au avut rezultate notabile în reducerea incidenţei fumatului.

„Vom continua să investim în inovaţie, în alternative mai bune la continuarea fumatului, deoarece înlocuirea ţigărilor cu alternative mai puţin nocive va fi posibilă doar dacă fumătorii adulţi au acces la produse fundamentate ştiinţific şi la informaţii corecte despre acestea.” – Daniel Cuevas, Managing Director Philip Morris Romania

Philip Morris International: Construim un viitor fără fum

Philip Morris International (PMI) este o companie internaţională de top din industria tutunului care şi-a propus să construiască un viitor fără fum şi să îşi extindă, pe termen lung, portofoliul cu produse din afara sectorului de produse care conţin tutun sau nicotină. Portofoliul actual de produse al companiei constă, în principal, în ţigări şi produse fără fum, inclusiv produse care încălzesc tutunul (heat-not-burn), produse cu nicotină pentru uz oral sau produse cu vapori cu conţinut de nicotină, care sunt vândute pe pieţele din afara SUA. Din 2008, PMI a investit peste 9 miliarde USD pentru a dezvolta, fundamenta ştiinţific şi comercializa produse inovatoare fără fum pentru adulţii care altfel ar continua să fumeze, cu scopul de a opri complet vânzarea ţigărilor. Pentru aceasta au fost construite capacităţi de evaluare ştiinţifică de nivel mondial, în special în domeniile toxicologiei sistemelor preclinice, cercetării clinice şi comportamentale, cât şi studii ulterioare introducerii pe piaţă.

Administraţia pentru Alimente şi Medicamente (FDA) din SUA a autorizat comercializarea unei versiuni a dispozitivului IQOS dezvoltat de PMI, Platforma 1, şi a consumabilelor aferente ca produs din tutun cu risc modificat (MRTP) şi a determinat că o decizie de expunere modificată este oportună pentru promovarea sănătăţii publice.

În 30 iunie 2022, produsele fără fum dezvoltate de PMI erau disponibile pentru vânzare în 70 de pieţe (excluzând Rusia şi Ucraina). PMI estimează că aproximativ 13,2 milioane de adulţi din întreaga lume, au trecut deja la IQOS şi au renunţat la fumat.

Cu o bază solidă şi o expertiză semnificativă în ştiinţele vieţii, în februarie 2021, PMI şi-a anunţat ambiţia de a se extinde în domeniile wellness şi de îngrijire a sănătăţii şi de a oferi produse şi soluţii inovatoare care urmăresc să răspundă nevoilor pacienţilor şi consumatorilor. Pentru mai multe informaţii puteţi vizita www.pmi.com şi www.pmiscience.com.

(Articol susţinut de Philip Morris Romania)

viewscnt

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.