. eMAG a neutralizat amprenta de carbon generată de operaţiunile sale prin compensare. Mai mult, compania se angajează să reducă amprenta de carbon a produselor şi serviciilor pe întregul lanţ de aprovizionare la zero în următorii 10 ani. În ultimul an, Grupul eMAG a reuşit să reducă emisiile generate de operaţiunile sale cu 8%, de la 9.993 tone în 2019 la 9.216 în 2020, potrivit calculelor Ernst&Young Amsterdam.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Atingerea obiectivului “net zero”  în ceea ce priveşte impactul direct al operaţiunilor eMAG face parte dintr-un plan amplu de măsuri pentru protecţia mediului aplicate în trei zone principale de impact: operaţiuni sustenabile, lansarea unui Angajament pentru Mediu şi susţinerea iniţiativelor sustenabile la nivel local.

Transformăm operaţiunile noastre astfel încât să reducem emisiile de carbon şi vom ajuta şi partenerii să facă acelaşi lucru prin Angajamentul pentru Mediu. De asemenea, vom susţine iniţiativele care sechestrează carbon pentru a rămâne net zero pentru emisiile directe aferente activităţii noastre, dar şi pentru a deveni net zero pe întregul lanţ de aprovizionare şi vânzare”, a declarat Tudor Manea, CEO eMAG.

Traiectoria către “net zero”

Operaţiuni sustenabile care reduc emisiile de carbon   

Pentru a reduce emisiile de gaze cu efect de seră, eMAG a adoptat deja o serie de măsuri ce implică operaţiuni cu o abordare sustenabilă, precum reţeaua easybox, care a ajuns în prezent la peste 1.000 de unităţi în toată ţara. Prin intermediul acestora, nivelul emisiilor directe de carbon pentru operaţiunile din România a fost redus semnificativ, cu 15,8%. Impactul este generat de livrările last mile, având în vedere că un curier efectuează un singur traseu pentru livrarea unui număr mai mare de colete la easybox, situaţie în care nivelul emisiilor este redus cu 95%, în comparaţie cu o livrare standard, potrivit unui studiu din 2019.

Demersurile de reducere a nivelului de poluare din centrele urbane şi de diminuare a amprentei de carbon au fost susţinute şi prin investiţia în flota de autovehicule 100% electrice. Până la sfârşitul anului 2021, eMAG are în plan extinderea flotei de maşini electrice la 100 de vehicule, care le vor înlocui pe cele convenţionale.

În egală măsură, eMAG a investit în infrastructură cu impact redus asupra mediului, precum centrul logistic din comuna Joiţa care va fi alimentat în totalitate cu energie din surse regenerabile generate la faţa locului. Acesta va dispune de un total de 40.000 de panouri fotovoltaice şi de un proiect de împădurire pe o suprafaţă de 10 hectare.

Economia circulară

Secţiunea cu produse resigilate utilizată de eMAG de peste 10 ani creşte ciclul de viaţă al produselor, acestea reintrând în circuitul de utilizare, la un preţ mai mic. Oferind din nou valoare produselor deja desigilate, eMAG contribuie la reducerea cantităţii de deşeuri generate.  

De asemenea, pentru a susţine această direcţie strategică, eMAG participă la programul guvernamental „Rabla pentru electrocasnice”, prin intermediul căruia este stimulată achiziţia de produse eficiente din punct de vedere energetic.

Susţinerea mediului înconjurător prin compensarea emisiilor de carbon

Un alt demers prin intermediul căruia eMAG susţine reducerea amprentei de carbon este implicarea în iniţiative de conservare şi de împădurire a pădurilor din Munţii Făgăraş, printr-un parteneriat cu Fundaţia Conservation Carpathia, contribuind astfel la restaurarea ecosistemelor naturale în beneficiul biodiversităţii şi al comunităţilor locale. Viziunea fundaţiei este de a crea un veritabil “Yellowstone” european în România.

Totodată, eMAG colaborează cu Green Tech şi îşi compensează amprenta de carbon prin intermediul singurului proiect de reducere a emisiilor prin reciclarea PET-urilor, acreditat Gold Standard la nivel european. Green Tech închide circuitul deşeurilor de plastic PET, reciclând 2 miliarde de  sticle folosite anual şi utilizează plasticul recuperat pentru a crea produse noi, cum ar fi  granule din PET reciclat, fibre sintetice poliesterice sau banda PET.

Despre eMAG

Companie românească fondată în 2001, eMAG este un pionier al comerţului electronic din România şi a devenit un lider regional, exportând modelul local cu succes în Bulgaria şi Ungaria. De 20 de ani, compania investeşte constant în servicii bazate pe tehnologii dezvoltate în România, care ajută clienţii să economisească timp şi bani.     

Cu o gamă de produse în continuă creştere atât prin oferta proprie, cât şi prin partenerii din Marketplace, eMAG este locul unde oricine poate căuta şi comanda orice, de oriunde. Clienţii beneficiază de servicii cu valoare adăugată precum livrarea la easybox şi livrarea rapidă prin tazz by eMAG, serviciul premium Genius, prin care clienţii beneficiază de livrare gratuită şi rapidă, 30 de zile drept de retur, returnarea rapidă a banilor prin Instant Money Back, deschiderea coletului la livrare, call center 24/7, finanţare în rate prin eCredit şi aplicaţia de mobil. 

Despre GreenTech

Compania românească Green Tech este parte din Green Group, cel mai mare grup integrat de reciclare a deşeurilor din Europa Centrala si de Est. Înfiinţată în anul 2002 la Buzău, Green Tech a deschis calea reciclării deşeurilor PET în România. Cu o capacitate anuală de procesare a deşeurilor PET de 150.000 tone, şi fabrici în România, Slovacia şi Lituania, Green Tech este astăzi unul dintre cei mai importanţi reciclatori pentru deşeuri PET din Europa. Green Tech este şi un important producător european de rPET (granule reciclate pentru uz alimentar) şi bandă PET (produs de legătorie), precum şi furnizor de fulgi din PET reciclat pentru producţia  fibrei sintetice poliesterice. Compania este deţinută majoritar de Abris Capital Partners, unul dintre principalii investitori de capital privat din Europa Centrală, din 2016. Mai multe detalii pe https://www.green-tech-global.com/ro.

Despre Fundaţia Conservation Carpathia

Proiectul Fundaţiei Conservation Carpathia a început prioritar cu protejarea de păduri şi păşuni alpine în estul munţilor Făgăraş, iar din anul 2012 fundaţia a început să se implice activ şi în refacerea zonelor degradate.

Din anul 2009 şi până astăzi, proiectul a salvat de la exploatare peste 25.400 de hectare de păduri şi păşuni alpine în sud-estul munţilor Carpaţi, unde a iniţiat lucrări de reconstrucţie ecologică şi a stabilit măsuri de protecţie, atât pentru pădure, cât şi pentru animalele sălbatice, toate în folosul comunităţilor locale. Proiectul FCC este unic în România şi reprezintă una din cele mai importante iniţiative de conservare din Europa.

(Articol susţinut de eMAG)

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.