Premierul Ludovic Orban spune că pentru guvernul pe care îl conduce ”investiţiile în infrastructura de transport reprezintă o prioritate absolută” şi susţine că sunt în domeniul Transporturilor companii aflate în ”situaţii critice”. Orban susţine că autostrăzi precum Sibiu – Piteşti, Comarnic – Braşov sau centura Bucureştiului ar fi fost finalizate dacă rămânea ministru al Transporturilor.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

”Pentru noi, investiţiile în infrastructura de transport reprezintă o prioritate absolută. (...) Proiectele de dezvoltare a infrastructurii trebuie tratate cu maximă seriozitate. De multe ori am aflat sursa blocajelor pe teren (...) pentru că, dacă mă bazam numai pe rapoartele primite pe filierele obişnuite, nu aş fi aflat unde sunt blocajele”, a afirmat primul ministru, miercuri seară, la preluarea mandatului de ministru al Transporturilor de către Lucian Bode.

Premierul a atras atenţia asupra faptului că în companii precum TAROM, CFR Marfă sau chiar Romatsa sunt ”situaţii extrem de critice”. 

În ceea ce priveşte CFR, Ludovic Orban a spus că astăzi dacă s-ar încerca privatizarea CFR Marfă ar trebui ca investitorul să primească bani pentru a o prelua.

”Valora un miliard, când au vrut să o privatizeze pe vremea guvernării Ponta au vrut s-o privatizeze pe 200 de milioane. Astăzi, dacă CFR Marfă ar fi scoasă la privatizare n-ar veni nimeni, ar trebui să dăm bani unui eventual investitor ca să cumpere”, a spus Orban. 

Premierul spune că trebuie pregătite scenarii care să ducă la salvarea companiei pentru că, altfel, statul rămâne fără un operator de transport "relativ strategic”.

Premierul spune că la Romatsa conturile sunt blocate în urma unei popriri ca urmare unui proces între statul român şi fraţii Micula.

”După situaţia financiară, dacă nu se găseşte o soluţie împreună cu Ministerul Finaţelor şi cu ANAF-ul, avem un risc major ca Romatsa să nu mai mai aibă resursele financiare pentru a asigura activitatea pe care o desfăşoară. (...) Trebuie să identificăm o soluţie, astfel încât să achităm această sumă de bani către fraţii Micula astfel încât Romatsa să îşi poată continua activitatea”, a afirmat Ludovic Orban.

Premierul a spus că nu există ”niciun risc” ca spaţiul aerian al României să se închidă în urma acestei situaţii.

”Am regretul că nu am stat patru ani, pentru că, dacă aş fi rămas ministrul  Transporturilor, vă garantez că se făceau şi Sibiu – Piteşti, se făcea şi Comarnic – Braşov, se făcea şi autostrada de centură a Bucureştiului. Pentru că, vă readuc aminte, că toate aceste proiecte au pornit, s-au mişcat foarte repede în fazele pregătitoare, adoptasem indicatorii tehnico-economici, pregătisem documentaţiile de licitaţii şi, din păcate, iată că la 11 ani distanţă suntem în acelaşi punct. La fel, legat de Autostrada Târgu Mureş – Iaşi - Ungheni vă reduc aminte că sunt primul ministru al Transporturilor care am vorbit de această autostradă şi care a şi demarat procedurile de realizare a contractului de prefezabilitate şi iată că şi astăzi, după 11 ani, a rămas în aceeaşi situaţie. Eu nu pot să înţeleg, vă spun sincer, ce s-a întâmplat din 2014, astfel încât să ajungem acuma pe ultima sută de metri, la finalul lui 2019, să semnăm nişte contracte care în mod normal ar fi trebuit semnate în urmă cu trei, patru ani şi astăzi ar fi trebuit să inaugurăm tronsoane de autostradă, de cale ferată, să avem navigabilitatea Dunării asigurată, să tăiem panglica la Compania Naţională Aeroporturi”, a mai spus Orban. 

viewscnt

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.