Guvernul ar putea stabili, în şedinţa de miercuri, data alegerilor parlamentare din acest an. Variantele posibile discutate până acum au fost 27 noiembrie, 4 decembrie şi 11 decembrie, social-democraţii susţinând primele două date, în timp ce liberalii au arătat că scrutinul nu poate fi organizat decât în 11 decembrie.
10 iunie Perspectivele macroeconomice şi fiscale ale României
În ceea ce priveşte organizarea alegerilor în Diaspora, modificările care urmează să fie adoptate de Guvern vizează posibilitatea suplimentării secţiilor de vot din străinătate.
”Pentru a ne asigura că niciunui român nu i se va nega dreptul de vot vom adopta în această săptămână o Ordonanţă de Urgenţă care va permite, într-un anumit cadru bine definit, şi suplimentarea secţiilor de vot pentru românii din Diaspora, acolo unde dimensiunea comunităţilor face ca misiunile diplomatice să nu fie suficiente ca secţii de vot pentru a le asigura condiţii decente tuturor celor care vor să îşi exprime dreptul de vot”, a anunţat, luni, premierul Dacian Cioloş.
Guvernul a pus în dezbatere publică, pe 18 august, OUG privind alegerile parlamentare şi votul prin corespondenţă, care prevede că MAE va putea propune deschiderea de noi secţii de votare, în funcţie de necesităţi, permite votul pe liste suplimentare pentru mai multe categorii de persoane şi permite înregistrarea în Registrul electoral şi prin mail.
Este modificată astfel Legea 208/2015 privind alegerea Senatului şi a Camerei Deputaţilor, şi se introduce posibilitatea ca Ministerul Afacerilor Externe să propună Autorităţii Electorale Permanente înfiinţarea unor noi secţii de vot în străinătate în termen de 15 zile de la aducerea la cunoştinţă publică a datei alegerilor.
Secţiile normale se vor deschide, ca şi până acum, pe lângă misiunile diplomatice şi oficiile consulare, secţiile consulare, dacă acestea funcţionează în locaţii diferite, şi institutele culturale, dar şi în localităţile unde cel puţin 100 de persoane fac o solicitare.
Guvernul simplifică şi procedurile de înscriere în Registrul electoral, care permite astfel şi votul prin corespondenţă, introducând posibilitatea transmiterii actelor necesare şi prin poştă electronica.
Românii care vor dori să se înscrie în acest Registru trebuie să completeze o cerere care să conţină numele, prenumele, codul numeric personal, însoţită de o copie a actului de identitate şi o copie a documentului care dovedeşte reşedinţa, eliberat de autorităţile străine, sau a paşaportului, cu menţionarea statului de domiciliu. Cererea va fi trimisă prin poştă, inclusiv prin poşta electronică, ori depusă la misiunea diplomatică sau oficiul consular.
Proiectul de OUG elimină şi o serie de articole care împiedicau votul pe liste suplimentare a alegătorilor cu domiciliul în ţară şi cu reşedinţa în străinătate, precum şi a celor cu domiciliul în străinătate.

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.