Parlamentarii USR Pollyanna Hangan şi Cristian Bordei au depus o iniţiativă legislativă în sprijinul firmelor care au investit în protejarea mediului şi au achiziţionat automobile electrice.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Astfel, iniţiativa urmăreşte modificarea Codului fiscal şi majorarea sumei lunare ce reprezintă cheltuielile cu amortizarea, de la 1.500 de lei/lună, aşa cum este stabilit în momentul de faţă, la 2.500 de lei/lună pentru vehiculele electrice, arată comunicatul de presă al USR.

Conform actualelor prevederi din Codul fiscal, posesorii de autovehicule electrice nu au posibilitatea de a deduce cheltuielile cu combustibilul lunar, iar pentru a crea un cadru legal echilibrat şi just, este necesar ca plafonul cheltuielilor lunare cu amortizarea unui autovehicul electric să fie majorat.

Senatorul USR Cristian Bordei, care este şi membru al Comisiei pentru energie din Senat, consideră că cei care au achiziţionat automobile electrice trebuie să se bucure de aceleaşi drepturi şi datorii faţă de stat ca cei care au maşini clasice, cu motoare cu ardere internă.

„Posesorii de maşini pe motorină/benzină au dreptul să deducă lunar cheltuielile cu combustibilul, piesele de schimb, RCA, TVA, în schimb cei care deţin autovehicule electrice nu beneficiază în totalitate de aceleaşi drepturi, ceea ce este o inechitate. Deducerea cheltuielilor cu combustibilul pentru vehiculele pe motorină/benzină nu se aplica în cazul vehiculelor electrice, drept pentru care este necesar ca plafonul cheltuielilor lunare cu amortizarea unui autovehicul electric să fie majorat”, a afirmat Cristian Bordei, potrivit sursei citate.

La rândul ei, deputata Pollyanna Hangan, membră a Comisiei economice din Camera Deputaţilor, crede că România trebuie să facă mai mult pentru stimularea achiziţiilor de maşini electrice, măsuri necesare în tentativa de a atinge obiectivele stabilite prin Pactul ecologic european şi transformarea Europei într-un continent neutru din punct de vedere al amprentei de carbon până în anul 2050.  

„Măsura propusă este încă un pas pentru atingerea scopului propus de Ministerul Mediului privind programul de stimulare a achiziţiei de vehicule electrice destinat companiilor, astfel încât România să îşi atingă obiectivele privind nivelul emisiilor stabilite prin Pactul ecologic european”, a explicat Pollyanna Hangan. 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.