Premierul Nicolae Ciucă afirmă, întrebat cum răspunde criticilor venite dinspre Moscova pentru că România susţine Ucraina în războiul declanşat de Federaţia Rusă, că principala datorie a autorităţilor române este faţă de cetăţeni, care sunt empatici cu poporul ucrainean şi faţă de economia ţării, iar acest lucru contează „mai mult decât o voce sau alta care ne critică astăzi”.

Întrebat, luni, dacă autorităţile române au un răspuns pentru purtătoarea de cuvânt a ministerului rus de externe, Marta Zaharova, privind criticile aduse României pentru sprijinul acordat Ucrainei, premierul Nicolae Ciucă a răspuns că Guvernul are o datorie faţă de cetăţenii săi şi de economia ţării.
„În ceea ce priveşte criticile altora, eu vreau să vă spun atât: noi avem o datorie cât se poate de asumată de la cetăţeanul român – şi aţi văzut cât de frumos şi cât de bine au reacţionat cetăţenii României atunci când a început conflictul în Ucraina – în acest moment pentru noi toţi cel mai important lucru este să continuăm să ne menţinem această empatie şi spiritul de solidaritate şi sunt convins că tot ceea ce vom face de aci înainte prin măsurile pe care le luăm astfel încât cetăţenii să fie protejaţi, economia să fie protejată şi să avem toate măsurile luate astfel încât să ne asigurăm partea de securitate şi siguranţă a cetăţeanului, este ceea ce cred că poate să conteze mai mult decât o voce sau alta care ne critică astăzi”, a afirmat Nicolae Ciucă
Purtătoarea de cuvânt a ministerului rus de externe, Maria Zaharova, a lansat un atac dur la adresa României,  săptămâna trecută, afirmând, printre altele că „autorităţile române simt evident un disconfort moral legat de îndeplinirea directivelor NATO de a trimite tot mai multe transporturi mortale, dându-şi seama de consecinţele reale ale acestei politici motivate de ideologie”.
Ea a susţinut că România trimite arme „naţionaliştilor ucraineni”, ceea ce nu face decât să crească numărul victimelor şi a cerut autorităţilor de la Bucureşti să „împărtăşească dezvăluiri” despre transporturi de arme de care România le-ar trimite ţării vecine.