Philip Morris International (PMI) a fost inclusă, pentru al treilea an consecutiv, în topul Forbes al companiilor considerate „Net Zero Leaders” pentru anul 2025. Compania ocupă locul patru în clasamentul care evidenţiază cele 200 de companii din SUA care au înregistrat cele mai mari progrese în realizarea obiectivului de reducere a emisiilor de gaze cu efect de seră (GES).

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email

Această recunoaştere reflectă angajamentul constant al PMI în combaterea schimbărilor climatice şi abordarea practicilor sustenabile, rezultatul unor eforturi susţinute la nivel global. Totodată, ea evidenţiază abordarea integrată a companiei, care îmbină responsabilitatea faţă de mediu cu transformarea profundă a modelului său de afaceri.

Clasamentul a fost realizat de revista Forbes pe baza datelor furnizate de Sustainalytics şi Morningstar şi evaluează progresul companiilor în direcţia atingerii obiectivului Net Zero. Analiza a luat în considerare structura de management a fiecărei companii, capacitatea de gestionare a riscurilor, guvernanţa, strategia şi indicatorii de performanţă pentru decarbonizare (Obiectivele 1, 2 şi 3), precum şi forţa financiară necesară pentru a face faţă concurenţei din industrie şi volatilităţii economice.

„Suntem mândri să fim recunoscuţi de Forbes alături de companii de top care s-au angajat să atingă ţinta de zero emisii de gaze cu efect de seră. Pentru Philip Morris România — şi pentru mine personal — faptul că lăsăm o amprentă pozitivă asupra mediului şi contribuim la obiectivele de sustenabilitate ale ţării reprezintă atât o responsabilitate, cât şi un motiv de mândrie. Atingerea neutralităţii emisiilor de carbon în operaţiunile noastre directe în 2024 — alături de alte 20 de ţări — reprezintă doar începutul. Susţinute de raportări transparente şi date riguroase, eforturile noastre de decarbonizare sunt concepute pentru a crea valoare pe termen lung pentru companie, societate şi mediu, atât în România, cât şi la nivel global.”, a declarat Carmina Fuste, Director General, Philip Morris România.

Din 2017, Philip Morris International (PMI) a investit peste 730 de milioane de dolari în retehnologizarea şi modernizarea fabricii Philip Morris România din Otopeni. O parte din aceste investiţii au fost direcţionate spre măsuri de sustenabilitate:

  • Instalarea a 6.000 de panouri solare cu scopul de a reduce amprenta de carbon;
  • Reciclarea şi valorificarea deşeurilor;
  • Tratarea sustenabilă a apelor uzate în staţii de epurare.

În plus, compania se implică activ în protejarea mediului prin proiecte de reîmpădurire, conservarea biodiversităţii şi acţiuni de ecologizare desfăşurate în parteneriat cu ONG-uri şi autorităţi locale.

„Strategia noastră de sustenabilitate rămâne profund integrată în transformarea afacerii. Este un catalizator pentru rezilienţă operaţională, stimularea inovaţiei şi crearea de valoare pe termen lung. Iniţiative precum investiţiile în energie regenerabilă şi optimizarea lanţului de aprovizionare sunt fundamentate pe date, transparenţă şi ambiţia de a îmbunătăţi atât performanţa noastră de mediu, cât şi poziţia competitivă.” a declarat Jennifer Motles, Director Sustainability, Philip Morris International.

Pentru a afla mai multe despre eforturile de sustenabilitate ale Philip Morris International şi pentru a accesa resurse suplimentare, vizitaţi pmi.com/sustainability. Aici veţi găsi: PMI’s Integrated Report 2024, TCFD Report, Preserve Nature Report, Reduce Post-Consumer Waste Strategy Report, Sustainability Materiality Report, şi Low-Carbon Transition Plan.

Philip Morris International: Un lider global în construirea unui viitor fără fum

Philip Morris International (PMI) este o companie internaţională de top din domeniul bunurilor de larg consum care şi-a propus să construiască un viitor fără fum şi să îşi extindă, pe termen lung, portofoliul cu produse din afara sectorului de produse care conţin tutun sau nicotină. Portofoliul actual de produse al companiei constă, în principal, în ţigări şi produse fără fum, inclusiv produse care încălzesc tutunul fără să îl ardă şi pliculeţe cu nicotină. În 30 iunie 2025, produsele fără fum dezvoltate de PMI erau disponibile pentru vânzare în 97 de pieţe, iar PMI estimează că aproximativ 41 milioane de consumatori adulţi din întreaga lume utilizează produsele fără fum dezvoltate de companie; mulţi dintre aceştia au renunţat la ţigări sau şi-au redus semnificativ consumul. Produsele fără fum au reprezentat aproximativ 41% din veniturile nete totale ale PMI în primul trimestru al anului 2025. Din 2008, PMI a investit peste 14 miliarde USD pentru a dezvolta, fundamenta ştiinţific şi comercializa produse inovatoare fără fum pentru adulţii care altfel ar continua să fumeze, cu scopul de a opri complet vânzarea ţigărilor. Pentru aceasta au fost construite capacităţi de evaluare ştiinţifică de nivel mondial, în special în domenii preclinice, cum ar fi toxicologia sistemelor, în cercetarea clinică şi comportamentală, cât şi în studii ulterioare introducerii pe piaţă. În urma unei analize solide bazate pe dovezi ştiinţifice, Administraţia pentru Alimente şi Medicamente (FDA) din SUA a autorizat comercializarea produsului snus General şi a pliculeţelor cu nicotină ZYN de la Swedish Match şi a unor versiuni ale dispozitivului IQOS dezvoltat de PMI, precum şi a consumabilelor aferente, primele astfel de autorizaţii din categoriile respective. Versiuni ale dispozitivului IQOS şi ale consumabilelor aferente, precum şi ale produsului snus General au obţinut pentru prima oară şi autorizarea ca produse din tutun cu risc modificat din partea FDA. Cu o bază solidă şi o expertiză semnificativă în ştiinţele vieţii, PMI are ambiţia ca, pe termen lung, să se extindă în domeniile wellness şi de îngrijire a sănătăţii şi îşi propune să îmbunătăţească calitatea vieţii prin furnizarea de soluţii integrate pentru sănătate.

Pentru mai multe informaţii puteţi vizita www.pmi.com şi www.pmiscience.com

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.