Proprietarii francizei James Bond au denunţat tentativa unui om de afaceri austriac de a prelua controlul asupra numelui super spionului în Europa drept un „atac fără precedent” asupra unei francize globale de miliarde de lire sterline. În februarie, Guardian a dezvăluit că un dezvoltator imobiliar cu sediul în Dubai a depus cereri în Marea Britanie şi UE, susţinând că lipsa utilizării a făcut ca diversele forme de protecţie legate de proprietatea intelectuală a lui James Bond, inclusiv numele său, codul 007 şi celebra replică „Bond, James Bond”, să fi expirat.
Aproape toate cele nouă mărci înregistrate contestate se referă la comercializarea de bunuri şi servicii sub numele Bond, care pot fi atacate după cinci ani de „neutilizare”.
Josef Kleindienst, un austriac care construieşte un complex rezidenţial de lux în valoare de 5 miliarde de dolari numit Heart of Europe, pe şase insule artificiale din Dubai, a susţinut că mărcile au fost exploatate comercial sub nivelul potenţialului.
Avocaţii care reprezintă Danjaq, compania americană care controlează drepturile asupra comercializării mondiale a brandului James Bond, împreună cu compania britanică de producţie Eon, au contraatacat, intenţionând să apere cu tărie franciza 007.
„James Bond este o marcă cu cea mai înaltă reputaţie în UE,” a declarat Rudolf Böckenholt, de la Boehmert & Boehmert, unul dintre cele mai mari birouri de avocatură în domeniul proprietăţii intelectuale din Europa, care reprezintă Danjaq. „Mărcile sunt, de asemenea, licenţiate pentru numeroase produse de consum şi articole comercializate, variind de la produse foarte luxoase până la produse de zi cu zi, precum şi pentru alte servicii”, a adăugat el.
„Aceste bunuri şi serviciile corespunzătoare sunt acoperite de mai multe mărci care au fost contestate şi atacate de reclamantul Josef Kleindienst într-un atac fără precedent”, a adăugat el.
De asemenea, a ieşit la iveală că Kleindienst şi-a extins tentativa de a prelua controlul asupra diverselor branduri ale spionului prin depunerea propriei sale mărci James Bond în Europa.
Totuşi, el nu a făcut acelaşi lucru în Regatul Unit.
Firma europeană de avocatură specializată în proprietatea intelectuală Withers & Rogers a spus că acest lucru se datorează probabil faptului că „testul intenţiei de utilizare” la care sunt supuse cererile este aplicat mai strict de Oficiul de Proprietate Intelectuală din Marea Britanie decât de echivalentul său continental, Biroul Uniunii Europene pentru Proprietate Intelectuală.
„Danjaq ar fi mai predispusă să se opună înregistrării (în Regatul Unit - n.r.) pe motive de ‘rea-credinţă’,” a spus Mark Caddle, partener şi avocat specializat în mărci la Withers & Rogers.
Avocaţii Danjaq pregătesc probe pentru a demonstra că mărcile sunt încă comercializate, susţinând în acelaşi timp că provocările lui Kleindienst legate de „neutilizare” „reprezintă un abuz de procedură.”
Kleindienst a fost contactat pentru un comentariu.
„Intriga se complică,” a spus Caddle. „Alegerea apărării prin ‘utilizare abuzivă’ sugerează că Danjaq ar putea crede că tentativa de anulare nu este legitimă şi, în special, că contestatarul poate să nu aibă intenţia de a folosi mărcile în scop comercial. Deşi este imposibil de spus cu siguranţă care sunt motivele sale în acest caz, portofoliul de mărci James Bond şi valoarea sa de moştenire îl fac o ţintă tentantă pentru oportunişti, iar alte tentative de anulare nu pot fi excluse”, a subliniat avocatul.

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.