Grupul rus Volga-Dnepr a anunţat că opreşte la sfârşitul anului furnizarea de avioane de tip Antonov 124 (An-124) armatelor NATO, o lovitură dură aplicată Alianţei Nord-Atlantice şi Franţei, foarte dependente de aceste aeronave, relatează AFP.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

”Ne retragem progresiv de pe piaţa transportului militar (...). Grupul nu va participa la o licitaţie lansată de NATO în configuraţia sa actuală”, a anunţat Volga-Dnepr într-un comunicat transmis AFP.

Concret, Volga-Dnepr nu va prelungi un contract care expiră la sfârşitul lui 2018 în vederea furnizării avioanelor sale Antonov 124 către zece armate europene din NATO. Acest contract - intitulat Salis - a fost prelungit anual începând din 2006, potrivit NATO.

Într-un comunicat, Alianţa anunţă că ”a fost informată” de Volga-Dnepr ”că nu va prelungi serviciul dincolo de termenele contractului actual, în vigoare până la sfârşitul lui 2018”.

NATO precizează că ”lucrează împreună cu ţările din contractul Salis în a explora opţiuni care să corespundă nevoilor lor aeriene începând din ianuarie 2019”.

Cele zece ţări membre NATO care beneficiază de contractul Salis sunt Belgia, Cehia, Franţa, Germania, Ungaria, Luxemburgul, Norvegia, Polonia, Slovacia şi Slovenia.

Retragerea Volga-Dnepr reprezintă o lovitură extrem de dură la adresa armatei franceze, afectată de întârzieri în livrări şi probleme tehnice ale noului avion de transport militar european de tip A400M şi foarte dependentă de Antonov 124 în misiunile sale externe, mai ales în Sahel.

În martie 2017, un raport parlamentar francez a subliniat ”dependenţa foarte grea” a Franţei de furnizorii săi ruşi şi ucraineni de avioane de transport militar.

Există doar aproximativ 20 de An-124 în lume, deţinute de trei companii: grupul public rus Flight Unit FU-224, societatea privată ucraineană Antonov Airlines, care furnizează de asemenea NATO, şi Volga-Dnepr, care deţine majoritatea aeronavelor existente.

Conceput în epoca sovietică, Antonovul 124 are o capacitate de transport cu mult superioară A400M, care-i permite să îmbarce elicoptere sau blindate.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.