Milioane de elevi din Filipine s-au întors luni la şcoală pentru prima dată după pandemia de Covid, Filipine fiind una dintre ţările care au implementat cele mai lungi perioade în care şcolile au fost închise, relatează BCC.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Orele din aproximativ jumătate din şcolile din ţară au fost reluate fizic după mai bine de doi ani de învăţământ la distanţă. Filipine a fost una dintre ultimele ţări care a revenit la învăţământul fizic după pandemia de Covid, însă unii experţi spun că suspendarea prelungită a cursurilor fizice a agravat criza educaţiei.

Aproximativ 24.000 de şcoli publice din ţară - sau doar mai puţin de jumătate - vor implementa cinci zile de cursuri fizice.

Restul şcolilor vor pune în practică învăţământul hibrid, spun oficialii din domeniul educaţiei, cel puţin până în noiembrie, când toţi cei 27 de milioane de elevi înregistraţi sunt aşteptaţi să se întoarcă la învăţământul fizic integral.

Unele şcoli vor împărţi clasele în ture din cauza numărului redus de clase şi pentru a evita supraaglomerarea, în contextul temerilor că şcolile s-ar putea transforma în noi focare, a precizat Departamentul Educaţiei.

Şcolile au fost închise pe o perioadă îndelungată pe fondul temerilor cu privire la răspândirea rapidă a virusului într-o ţară în care elevii locuiesc adesea cu părinţii şi bunici în vârstă.

Cursurile în format fizic au fost înlocuite cu cele online, materiale tipărite şi lecţii difuzate la televiziune şi pe reţelele sociale.

Filipine a înregistrat unul dintre cele mai grave focare de Covid-19 din Asia de Sud-Est, cu aproape trei milioane de cazuri şi aproximativ 50.000 de decese.

Copiii poartă măşti sanitare, primesc dezinfectante şi li se verifică temperatura înainte de a intra în incinta şcolii.

Cu toate acestea, există îngrijorări persistente cu privire la efectele pe care le-a avut învăţământul online asupra dezvoltării educaţionale a copiilor în ultimii doi ani şi jumătate, mai ales când elevii se luptau deja să îndeplinească standardele de bază de alfabetizare înainte de pandemie.

Nouă din zece copii filipinezi ”nu puteau citi un text simplu înţelegându-l” până la vârsta de 10 ani înainte de pandemie, potrivit unui studiu al Băncii Mondiale de anul trecut.

”Închiderea prelungită a şcolilor, sistemul de reducere a riscurilor de sănătate precar şi şocurile legate de veniturile gospodăriilor au avut cel mai mare impact asupra dificultăţilor de învăţare”, a anunţat organizaţia UNICEF într-un comunicat.

 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.