Facebook a decis luni noapte activarea funcţiei ”safety check” pentru ca utilizatorii germani să se asigure că prietenii şi rudele nu se numără printre victimele incidentului de la târgul de Crăciun din Berlin. Nouă persoane şi-au pierdut viaţa, iar alte 50 au fost rănite după ce un camion a intrat în mulţimea adunată la târgul Breitscheidplatz, iar autorităţile tratează incidentul drept un act de terorism, transmite The Mirror.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

”Suntem fericiţi că eşti bine. Poţi să te uiţi şi dacă prietenii tăi din regiune sunt în siguranţă”, este mesajul care apare pentru utilizatorii germani ai reţelei Facebook.

Funcţia este activată în timp ce mii de germani se îndreaptă spre reţelele sociale pentru a descoperi dacă prietenii sau rudele lor au scăpat cu bine din târgul Breitscheidplatz.

Jihadiştii Statului Islamic au revendicat atacul de la Berlin prin intermediul unor conturi de Twitter asociate grupării teroriste.

Autorităţile germane susţin că respectivul camaion avea numere de îmatriculare poloneze şi era din localitatea Gdansk.

Se pare că autovehiculul a venit dinspre strada Budapesta şi s-a oprit abia în bradul ridicat în mijlocul târgului de Crăciun.

Poliţiştii au blocat toate străzile din apropierea târgului Breitscheidplatz.

Imaginile video distribuite pe reţelele sociale arată cum mai multe standuri au fost distruse, iar răniţii sunt întinşi pe caldarâm.

Iniţial, autorităţile au refuzat să confirme dacă este vorba de un atac sau un accident. Însă un martor a povestit că vehiculul rula cu peste 60 de kilometri pe oră. Un alt martor a precizat că în zonă nu există alte străzi. În plus, şoferul a urcat vehiculul de 20 de tone pe trotuar, pentru a ajunge în mulţime.  

La sfârşitul lunii noiembrie, Departamentul de Stat de la Washington a emis un avertisment pentru Europa, în legătură cu posibile atacuri teroriste vizând festivităţile oraganizate de Crăciun şi Revelion.

Germania găzduieşte anual circa 1.500 de pieţe de Crăciun.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.