Conductorii de tren din Germania sunt chemaţi la o grevă de şase zile - începând de miercuri -, cea mai lungă de până acum, în conflictul lor cu privire la salariu şi timpul de muncă cu operatorul Deutsche Bahn (DB), a anunţat luni Sindicatul GDL, relatează AFP.
Sindicatul GDL acuză într-un comunicat DB de o ”continuare neîncetată a politicii sale de refuz şi confruntare”.
Operatorul feroviar public a acuzat la rândul său sindicatul că ”acţionează în mod absolut iresponsabil” prin această nouă grevă.
30 iulie - Maraton Profit News TV - Inteligența Artificială în Economie
În transportul de călători, conductorii încetează munca miercuri, la ora locală 2.00 (3.00, ora României).
În transportul de mărfuri, greva începe - marţi -, la ora locală 18.00 (19.00, ora României), a anunţat sindicatul.
Această grevă urmează să se încheie luni, la ora locală 18.00 (19.00, ora României).
Aceasta este cea mai lungă încetare a muncii iniţiată până acum de către un sindicat în negocieri conflictuale cu conducerea operatorului feroviar.
Lucrătorii feroviari au făcut o grevă la sfârşitul lui 2023 şi trei zile la rând la începutul lui ianuarie.
În aceste opriri ale muncii, traficul feroviar a fost paralizat în întreaga ţară.
Perturbările transportului fe mărfuri au un cost mare pentru economia germană, aflată deja în dificultate.
GDL- care reprezintă aproximativ 10.000 de salariaţi - cere, în afară de o creştere care să compenseze salariul cu inflaţia, să negocieze o scădere a timpului de muncă la 35 de ore, într-o săptămână de muncă de patru zile.
Compania publică - care a propus o creştere a salariilor cu 11% şi o primă de inflaţie - a prezentat o nouă ofertă săptămâna trecută cu privire la o reducere a timpului de muncă la 37 de ore pe săptămână - începând din 2026 - şi o compensare salarială completă.
”DB mizează pe compromis, GDL agravează demăsurat conflictul” de muncă, a acuzat un purtător de cuvânt al companiei feroviare.
Germania se confruntă de un an de zile cu o multiplicare a conflictelor sociale în diverse sectoare profesionale, în contextul unei creşteri a preţurilor care reduce puterea de cumpărare a salariaţilor.
Aceste revendicări slăbesc coaliţia guvernamentală a cancelarului social-democrat Olaf Scholz, afectat de o nepopularitate-record.
Alt conflict de muncă a avut loc anul trecut între Deutsche Bahn şi Sindicatul EVG, care reprezintă celelalte meserii din sectorul feroviar şi aproximativ 180.000 de agenţi. S-a ajuns la un acord la sfârşitul lui august.
![viewscnt](http://viewscnt.1616.ro/c.gif?id=21468647&pid=2701)
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.