Traficul feroviar se desfăşară cu dificultate, sâmbătă seară, între staţiile Iclod şi Bonţida, pe raza regionalei Cluj, după ce un copac s-a prăbuşit pe linia ferată şi a avariat linia de înaltă tensiune şi stâlpul de susţinere al firului de contact pe firul I de circulaţie, patru trenuri programate a tranzita zona urmând a fi tractate cu locomotive diesel. Şi în Braşov mai mulţi copci au căzut pe linia de cale ferată între Deda şi Lunca Bradului, traficul feroviar în zonă fiind blocat.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email
UPDATE - Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA v== informează că la ora 22.26 s-a redschis secţia CF Deda - Monor Gledin.
UPDATE - Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA informează că la ora 22.21 s-a redschis secţia CF Ilva Mare - Măgura Ilvei, trenul IR 1765 şi-a reluat circulaţia, urmând să ajungă la destinaţie cu o întârziere de 80 de minute.
UPDATE -  Echipele de intervenţie ale CFR acţionează, sâmbătă seară, şi re raza Regionalei Iaşi, între staţiile Ilva Mare - Măgura Ilvei unde circulaţia trenurilor este oprită temporar, din cauza copacilor prăbuşiţi pe calea ferată.
„Trenul IR 1765 staţionează la această oră în gara Lunca Ilvei, pentru accesul drezinei pantograf, cu care se acţioneză pentru tăierea, îndepărtarea copacilor şi eliberarea gabaritului. Echipele de intervenţie ale SRCF Iaşi au verificat linia de contact, aceasta nu prezintă deranjamente, fapt care va permite redeschiderea liniei, în condiţii normale şi repunerea în circulaţie a trenului IR 1765, după îndepărtarea celor 4 copaci prăbuşiţi în gabarit”; a transmis CFR printr-un comunicat de presă.
În plus, pe raza Regionalei CF Bucureşti, între staţiile Zăvestreni - Videle, pe firul I, sunt copaci căzuţi în gabarit. În această zona, trenurile nu staţionează, acestea fiind retrasate să circule pe firul II.
ŞTIREA INIŢIALĂ - Un plop s-a prăbuşit în gabaritul căii ferate, a rupt linia de înaltă tensiune şi stâlpul de susţinere al firului de contact, aferent firului I de circulaţie, iar din această cauză circulaţia trenurilor între staţiile Iclod şi Bonţida  se va realiza cu tracţiune diesel, pe firul II, informează Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA.
„Din cauza acestor avarii,  înregistrate la sistemul de alimentare cu energie electrică, 4 trenuri de călători ( IR 15836, R 4095, R 4010 şi IR 1831) care urmează să tranziteze zona respectivă, vor circula cu tracţiune Diesel, astfel încât să asigurăm continuitate în traficul feroviar. Menţionăm faptul că, intervenţiile necesare la sistemul de alimentare cu energie electrică se vor desfăşura pe firul I, iar trenurile vor fi redirecţionate pe firul 2, cu tracţiune Diesel”, se arată un comunicat al companiei.
Echipele de intervenţie ale Regionalei Cluj vor acţiona cu personal propriu pentru tăierea, îndepărtarea copacului şi eliberarea liniilor de cale ferată, pe ambele fire, iar cu două drezine pantograf se vor desfăşura lucrările necesare pentru înlocuirea firului de înaltă tensiune şi a stâlpului de susţinere, de pe firul I.
Probleme în desfăşurarea circulaţiei feroviare sunt şi în Braşov, pe segmentul feroviar Deda - Deda Bistra - Răstoliţa - Lunca Bradului, unde circulaţia trenurilor este oprită temporar, din cauza copacilor prăbuşiţi pe calea ferată.
„Trenul 367-2 care tranzita intervalul de staţii Deda - Deda Bistra va fi retras în staţia Deda, pentru a se asigura accesul drezinei pantograf, cu care se va acţiona pentru tăierea, îndepărtarea copacilor şi eliberarea gabaritului. Echipele de intervenţie ale SRCF Braşov vor acţiona cu 2 drezine pantograf, îndrumate din staţiile Deda, respectiv Răstoliţa, pentru eliberarea gabaritului, verificarea liniei de contact şi remedierea eventualelor deranjamente constatate la sistemul de alimentare cu energie electrică”, transmite CFR SA. 
Totodată, între staţiile Deda - Monor Gledin, spre Cluj, un copac căzut pe calea ferată, în zona staţiei Râpa de Jos,  în urma incidentului fiind anunţată lipsă tensiune în linia de contact.
„Drezina pantogtaf a fost îndrumată din staţia Sărăţel, pentru intrarea pe intervalul de staţii şi eliberarea gabaritului. 2 trenuri de călători (IR 1944 şi R 4146) au fost oprite temporar în staţiile Râpa de Jos şi Sieu,  pentru a asigura intervenţia drezinei pantograf. Precizăm faptul că, pentru asigurarea continuităţii traficului feroviar în zonele afectate, au fost trimise şi locomotive Diesel, care vor dubla trenurile, în situaţia în care sistemul de alimentare cu energie electrică nu pate fi repus sub tensiune”, mai informează compania naţională de căi ferate.
În cursul zilei de sâmbătă au existat disfuncţionalităţi în traficul feroviar şi pe rute din regionalele Iaşi şi Timişoara.
viewscnt

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.