HUB-ul de servicii care funcţionează de un an la nivelul Ministerului de Interne (MAI) a fost accesat de 4,5 milioane de ori, fiind înregistraţi 362.400 de utilizatori unici, anunţă, marţi, instituţia. Peste 350.000 de cetăţeni au obţinut astfel cazierul judiciar on-line, iar peste 200.000 au obţinut din faţa computerului, istoricul sancţiunilor rutiere.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Potrivit unui comunicat de presă transmis, marţi, de MAI, HUB-ul de servicii a fost operaţionalizat în perioada august 2022 – februarie 2023 de către lucrătorii Direcţiei Generale de Comunicaţii şi Tehnologia Informaţiei.

”La  data de 1 februarie 2023, a fost operaţionalizat serviciul de eliberare online a cazierului judiciar, demers extrem de apreciat de cetăţeni. Mulţumim Ministerului Cercetării, Inovării şi Digitalizării pentru sprijinul punctual, soluţiile fiind concepute şi implementate prin resursele proprii de specialiştii IT ai Ministerului Afacerilor Interne. În doar un an de la operaţionalizare, HUB-ul de servicii a fost accesat de peste 4,5 milioane de ori, fiind înregistraţi 362.400 de utilizatori unici”, se arată într-un comunicat de presă, de marţi, al Ministerului de Interne.

Evenimente
20 mai - Evenimentul News.ro “Energy Road - Energie la tine acasă”. Parteneri: AS & Partners, FPPG, Delgaz Grid, Hidroelectrica, Nuclearelectrica, Premier Energy, Romgaz
30 mai - Maratonul Fondurilor Europene. Parteneri: BCR, BRD, CEC
4 iunie - Eveniment Profit.ro: Piaţa imobiliară românească sub spectrul crizei occidentale. Ediţia a IV-a. Parteneri: 123Credit, Cushman and Wakefield
6 iunie - Maratonul Energiei

Potrivit sursei citate, în aceeaşi perioadă, aproape 350.000 de cetăţeni au obţinut on-line certificatul de cazier judiciar, peste 210.000 de persoane au obţinut, din faţa calculatorului, istoricul sancţiunilor rutiere şi peste 980.000 de cetăţeni s-au programat prin intermediul HUB-ului MAI pentru obţinerea paşaportului.

”Simplificarea procedurilor de obţinere a unor documente de către beneficiari şi facilitarea interacţiunii on-line cu prestatorii de servicii publice sunt de natură a crea beneficii şi a diminua timpul de eliberare a unor documente, dar şi de a reduce costurile administrative prin evitarea deplasării la ghişeul de lucru cu publicul. HUB-ul oferă un ghişeu unic de tip „one-stop-shop” pentru serviciile publice electronice ale ministerului, facilitând astfel accesul simplu şi eficient la informaţii şi resurse esenţiale. Cu o interfaţă intuitivă şi uşor de utilizat, HUB-ul se aliniază cerinţelor moderne de digitalizare, punând accentul pe uşurinţa de navigare şi interacţiune. De asemenea, prin adoptarea unui mediu „cloud ready”, sistemul este pregătit pentru a asigura securitatea şi accesibilitatea datelor în mod eficient”, se mai precizează în comunicat.

Ministerul de Interne mai arată că beneficiile pentru cetăţeni sunt: timpul redus pentru obţinerea documentelor având în vedere că persoanele nu se mai deplasează la secţia de poliţie şi nu mai stau la coadă, costuri zero, iar serviciile sunt disponibile inclusiv pentru cetăţenii din diaspora.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.