Conform unui studiu publicat recent, nu doar că există viaţă fără Facebook, dar calitatea acesteia devine chiar mai bună după o pauză de la controversata reţea socială.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Studiul a fost realizat de cercetători de la două Universităţi americane de prestigiu, Stanford şi New York, care au recrutat în acest scop 2.488 de oameni care foloseau Facebook o oră în medie pe zi.

Oamenii de ştiinţă au împărţit eşantionul în două grupuri: un grup a folosit Facebook în continuare fără nicio schimbare, iar celălalt grup de oameni nu a mai intrat pe Facebook timp de o lună.

Participanţii care au renunţat vreme de o lună la Facebook au raportat cercetătorilor în timp real cum se simt. Iniţial aceştia au spus că se simt singuri, însă sentimentul dominant la finalul perioadei de studiu a fost fericirea.

Studiul a mai scos în evidenţă şi alte modificări de comportament care au contribuit la sentimentul de fericire.

În primul rând, cei care au luat pauză de Facebook timp de o lună, nu au compensat prin folosirea altor reţele sociale, ci din contră, au intrat mai puţin şi pe alte reţele, precum Twitter sau Instagram.

În al doilea rând, conştientizând starea de bine creată şi observându-şi mai clar propriul comportament, subiecţii au intrat pe Facebook mai puţin după încheierea studiului.

Timpul lăsat liber prin pauza de Facebook a fost folosit de utilizatori pentru alte activităţi, precum socializarea în mediul real cu rudele şi prietenii sau uitatul la televizor (mai puţin Facebook, mai mult Netflix).

În general, studiul a arătat că mai puţin timp petrecut pe Facebook înseamnă mai puţin timp petrecut citind ştirile, ceea ce poate duce la altă concluzie interesantă dar indirectă legată de cauzalitatea dintre ştiri şi fericire.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.