Streamingul muzical a depăşit pentru prima dată veniturile combinate generate de descărcările online şi vânzările pe CD şi vinil în Statele Unite, potrivit unui raport pe 2016 întocmit de Record Industry Association of America (RIAA), informează site-ul revistei New Musical Express.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Streamingul a generat în 2016 mai mult de jumătate - 51% - din vânzările totale din industria muzicală, potrivit RIAA. Vânzările ce provin din descărcările digitale de albume şi single-uri individuale au scăzut cu 22% faţă de 2015, iar vânzările totale de muzică pe suporturi fizice au scăzut cu 16%.

Datorită creşterii activităţii de streaming, veniturile totale din industria muzicală au crescut în Statele Unite cu 11%. 

2016 a devenit astfel primul an în care creşterea vânzărilor muzicale globale a fost reprezentată printr-o cifră cu două cifre de după 1994 şi, de asemenea, primul an de după 1998 cu cea mai mare creştere globală.

În schimb, vânzările pe suporturi fizice din 2016 au reprezentat aproximativ jumătate din cifra de afaceri din 1999 - 14,6 miliarde de dolari -, considerată un vârf absolut pentru această industrie.

Veniturile obţinute din abonamente - precum cele pentru platforma de streaming Spotify - au totalizat în 2016 suma de 2,26 miliarde de dolari, în creştere cu 94,9% faţă de anul 2015. 

Potrivit raportului RIAA, 22,6 milioane de persoane au plătit abonamente la un serviciu de streaming muzical în Statele Unite, în creştere cu 10,8 milioane de abonaţi faţă de anul precent. 

Veniturile generate de platformele multistratificate, precum serviciile gratuite oferite de YouTube şi Spotify, au generat în 2016 venituri de 469 de milioane de dolari.

 

viewscnt

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.