Disney a început anul 2024 cu profituri peste aşteptări, cu pierderi reduse în streaming, cu anunţul unei participaţii în "Epic Games" (Fortnite) şi cu difuzarea în curând pe Disney+ a filmului-concert al lui Taylor Swift.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Grupul californian a înregistrat vânzări de 23,55 miliarde de dolari în perioada octombrie-decembrie, primul trimestru al anului său financiar cu totul aparte, cu un profit net de 2,15 miliarde de dolari, un rezultat care a depăşit aşteptările, conform AFP.

Mai presus de toate, a reuşit să reducă pierderile operaţionale ale platformelor sale de streaming (Disney+, Hulu şi ESPN+) la 138 milioane de dolari, faţă de 984 milioane de dolari în urmă cu un an, potrivit declaraţiei de rezultate publicate miercuri.

Acţiunile gigantului din domeniul divertismentului au crescut cu peste 6% în tranzacţiile electronice, după închiderea Bursei din New York, miercuri.

De asemenea, Disney a anunţat miercuri o participaţie de 1,5 miliarde de dolari în Epic Games, editorul fenomenalului joc video Fortnite.

Grupul cu sediul la Burbank vrea să creeze "o nouă lume a jocurilor şi a divertismentului", a declarat şeful Disney, Bob Iger, imaginând "un fel de Disney World în stil Fortnite (...), unde oamenii se pot juca, îşi pot crea propriile jocuri, pot viziona videoclipuri, pot interacţiona poate unii cu alţii şi chiar pot face cumpărături".

El speră să găsească noi audienţe pentru mărcile Disney, precum şi pentru francize precum "Star Wars" şi supereroii Marvel.

Taylor Swift în Regatul Fermecat

"Când mi-am dat seama că adolescenţii, copiii şi tinerii adulţi (...) petrec la fel de mult timp cu jocurile video şi la televizor sau la filme, m-am gândit că trebuie să fim prezenţi rapid pe această nişă", a declarat directorul executiv în cadrul conferinţei telefonice cu analiştii.

"Oh şi încă un lucru", a adăugat Bob Iger. "Luna viitoare, Disney+ va deveni platforma exclusivă de streaming pentru filmul-concert istoric al lui Taylor Swift". 

"Taylor Swift: The Eras Tour", filmul despre turneul triumfal al vedetei pop americane, disponibil pe platformă din 15 martie, a adunat 261 de milioane de dolari în box office-ul mondial.

Platforma de streaming lansată la sfârşitul anului 2019 a pierdut 1,3 milioane de abonaţi în timpul sezonului de sărbători, din cauza preţurilor mai mari. În prezent, aceasta revendică 111,3 milioane de abonaţi, fără a include versiunea indiană, Disney+ Hotstar.

"O mare parte din această ecuaţie depinde de creşterea activităţii sale de publicitate", subliniază Mike Proulx, director de cercetare la Forrester.

La sfârşitul anului 2022, Netflix şi Disney au lansat noi abonamente mai ieftine, cu publicitate, pentru a atrage şi mai mulţi telespectatori şi, mai ales, pentru a-şi diversifica sursele de venit.

Disney intenţionează, de asemenea, să îşi imite rivalul prin combaterea partajării aceluiaşi cont între mai mulţi utilizatori, o strategie care a ajutat veteranul industriei să câştige milioane de abonaţi în plus până în 2023. În prezent, are peste 260 de milioane.

Pentru 2024, Disney plănuieşte, de asemenea, să lanseze o continuare a filmului său de animaţie de succes "Moana".

Marţi, filiala Disney ESPN, Fox şi Warner Bros Discovery au anunţat lansarea în curând a unei noi platforme de streaming de evenimente sportive, o asociere majoră între concurenţi pe fondul exploziei costurilor pentru drepturile de difuzare. Dar nu vor fi numai jocuri şi desene animate în acest an pentru Bob Iger, care se confruntă cu atacuri din partea investitorilor activişti.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.