Un subiect fierbinte al începutului de an şcolar este introducerea celor două ore de activităţi remediale la clasele primare. Directoarea şcolii gimnaziale din Dor Mărunt, Mariana Stan, a explicat în cadrul emisiunii „Viitor pentru România” de la Prima News că în mediul rural implementarea acestor ore ridică probleme organizatorice:

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email

„Învăţătoarele ne-au întrebat: cum facem aceste ore, cum împărţim clasele, unde le ţinem? Mai ales în clasele simultane, e complicat să găseşti formula optimă”, a spus Stan.

”Zona emoţională este baza pe care se aşază cognitivul”

Ea a precizat că, deşi orele remediale existau şi înainte sub diverse forme, acum ele sunt reglementate şi obligatorii. „E important să fie făcute în grupe eterogene, pentru a nu stigmatiza copiii. Zona emoţională e baza pe care se aşază cognitivul.”

La rândul său, Roxana Goga a adus în discuţie controversa legată de after-school: „Ca mamă, pot să spun că am fost fericită când fetiţa mea a mers la after-school cu propria învăţătoare. Copilul s-a obişnuit cu ea şi a evoluat foarte mult. Nu cred că e bine să lovim în aceşti profesionişti care fac lucrurile cu seriozitate.”

Importanţa părinţilor în educaţie

Dialogul a arătat că, dincolo de reguli şi norme, cheia rămâne comunicarea deschisă şi parteneriatul cu părinţii. 

„Fără ei nici nu putem desăvârşi actul educaţional”, a subliniat Mariana Stan.

În spaţiul public, însă, există şi voci care atrag atenţia asupra riscului ca aceste ore remediale să fie percepute ca o obligaţie suplimentară pentru elevi şi părinţi, mai ales în comunităţile unde programul şcolar este deja încărcat. „Uneori părinţii întreabă de ce copilul lor trebuie să mai rămână la şcoală încă două ore. E nevoie să le explicăm clar că aceste activităţi nu sunt pedepse, ci oportunităţi de a recupera diferenţe sau de a consolida cunoştinţele”, a subliniat Stan.

Totodată, implementarea programului se loveşte de lipsa de resurse. În multe şcoli din mediul rural, infrastructura nu permite desfăşurarea unor ore suplimentare în condiţii optime, iar personalul didactic trebuie să găsească soluţii creative. „Avem nevoie de săli suplimentare şi de sprijin logistic, pentru că altfel riscăm să transformăm o idee bună într-o sursă de frustrare”, a adăugat directoarea din Dor Mărunt.

De cealaltă parte, profesorii atrag atenţia că eficienţa reală a acestor ore depinde de implicarea tuturor actorilor. „Nu e suficient să existe o metodologie. Este nevoie de colaborare între profesori, părinţi şi autorităţi. Dacă fiecare îşi face partea, elevii sunt cei care câştigă pe termen lung”, a concluzionat Roxana Goga.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.