Xiaomi se va concentra pe creşterea vânzărilor sale pe piaţa indiană de la punctele de vânzare cu amănuntul, după ani de pariuri în care a mizat pe comerţul electronic, a declarat preşedintele său din India, în timp ce compania chineză încearcă să revigoreze vânzările de smartphone-uri după ce a rămas în urma producătorului sud-coreean Samsung, transmite Reuters.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Vânzările online în India prin Amazon şi Flipkart, parte a grupului Walmart, au crescut în ultimii ani, ajutând Xiaomi şi alţii producători să se extindă pe una dintre pieţele cu cea mai rapidă creştere din lume, cu 600 de milioane de utilizatori de smartphone-uri.

Dar, în timp ce 44% din vânzările de smartphone-uri din India sunt acum online, segmentul de comerţ tradiţional prin magazine rămâne cel mai important şi Xiaomi se aşteaptă ca acesta să crească în continuare.

”Poziţia noastră pe piaţa offline este substanţial mai mică decât cea online. Piaţa offline este locul în care sunt alţi concurenţi care s-au descurcat destul de bine şi au o cotă de piaţă mai mare”, a declarat şeful Xiaomi pentru India, Muralikrishnan B., într-un interviu.

Doar 34% din vânzările de dispozitive Xiaomi din India din acest an au venit din magazinele de vânzare cu amănuntul, restul prin intermediul site-urilor web care au fost multă vreme generatorul său dominant de vânzări, arată datele Counterpoint Research din Hong Kong.

Samsung, în schimb, obţine 57% din vânzări din magazine.

Xiaomi intenţionează să-şi extindă reţeaua de magazine dincolo de cele 18.000 de unităţi actuale şi să colaboreze din ce în ce mai mult cu vânzătorii de telefoane pentru a oferi alte produse, cum ar fi televizoare Xiaomi sau camere de securitate, unde Muralikrishnan a spus că concurenţa este mai puţin intensă.

El a spus că Xiaomi a descoperit că unele magazine partenere care îi pun brandul portocaliu strălucitor în afara magazinelor afişau mărci rivale mai vizibil în interior, o problemă de marketing pe care compania o va aborda.

Impulsul offline al Xiaomi vine la câteva luni după ce şi-a pierdut poziţia de lider în faţa Samsung, care are un portofoliu mult mai mare de telefoane premium acum în vogă.

Gigantul sud-coreean are o cotă de piaţă de 20% în India, în timp ce Xiaomi, care s-a concentrat istoric pe telefoanele cu buget redus, are 16%.

 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.