Gigantul chinez Xiaomi a început pregătirile pentru deschiderea de showroom-uri în Europa, în perspectiva lansării automobilelor sale electrice pe piaţa europeană în 2027, a declarat pentru CNBC Xu Fei, vicepreşedinte al companiei.
Xiaomi, care a intrat în industria auto anul trecut cu sedanul SU7 şi SUV-ul YU7, a livrat deja peste 300.000 de vehicule în China. Succesul din piaţa internă a dus la o creştere de aproximativ 170% a acţiunilor companiei în ultimele 12 luni, ceea ce face extinderea internaţională un punct central pentru investitori.
Xu a precizat că Xiaomi va deschide showroom-uri similare celor din China, unde clienţii nu doar testează maşinile, ci experimentează şi ecosistemul de produse al companiei, de la telefoane inteligente la electrocasnice.
13 octombrie - Oraşul meu acasă şi la birou (ediţia a IV-a)
”Nu vom proiecta un model complet nou pentru Europa, dar vom aduce standarde foarte ridicate pentru utilizatorii europeni”, a spus el.
Oficialul a adăugat că, deşi prima etapă va fi dezvoltarea reţelei de vânzări şi parteneriate, producţia locală în Europa rămâne o opţiune pentru viitor: ”Dacă vrei să fii în top cinci jucători globali în 15–20 de ani, trebuie să ai propria fabrică aici.”
Lansarea Xiaomi pe piaţa europeană vine într-un moment în care alţi producători chinezi de vehicule electrice, precum Xpeng, BYD şi Guangzhou Automobile Group, au intrat deja în regiune, unii dintre ei explorând chiar producţia locală pentru a evita tarifele impuse de Uniunea Europeană.
Xiaomi susţine însă că abordarea mai lentă are scopul de a asigura calitatea şi de a livra ”cea mai bună experienţă pentru utilizatorii europeni”.

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.