Facebook nu a renunţat la ideea afişării reclamelor în WhatsApp, apariţia acestora fiind doar o chestiune de timp.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Dintre toate produsele Facebook, WhatsApp este cel mai “curat” din punctul de vedere al reclamelor. A scăpat după ce compania americană a decis la începutul anului să “îngheţe” planurile de implementare a reclamelor.

Conform unor surse anonime citate de The Information, Facebook s-a temut de două lucruri când a decis să amâne adăugarea reclamelor. S-a temut de represaliile autorităţilor antitrust şi s-a temut de reacţia utilizatorilor, care au început să fie din ce în ce mai preocupaţi de intimitate şi de protecţia datelor personale.

Oficialii Facebook recunosc acum că reclamele în WhatsApp reprezintă o oportunitate pe termen lung a companiei. Este vorba de reclame afişate în secţiunea Status, însă nu este exclusă posibilitatea ca acestea să-şi facă eventual apariţia în lista de conversaţii şi chiar în fereastra de discuţii.

Planurile de implementare a reclamelor în WhatsApp vor continua după ce Facebook va realiza interoperabilitate dintre cele trei produse de comunicare pe care le deţine: WhatsApp, Messenger şi Instagram Direct.

Facebook are nevoie de interoperabilitate pentru a realiza targetarea cu reclame a utilizatorilor de WhatsApp. Aplicaţia este criptată end-to-end, iar Facebook nu poate citi conversaţiile pentru stabili ce reclame să le afişeze utilizatorilor.

După realizarea interoperabilităţii, Facebook va face conexiunea între utilizatorii de WhatsApp şi profilurile acestora de Facebook prin intermediul numărului de telefon. Astfel, targetarea pe WhatsApp se va face în funcţie de datele colectate în cadrul Facebook.

Oricum, în funcţie de cum va decurge realizarea interoperabilităţii şi eventualele probleme cu autorităţile locale, până la afişarea reclamelor pe WhatsApp ar mai putea trece câţiva ani.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.