Volkswagen va plăti 193 de milioane de lire sterline (242 de milioane de dolari), ca parte a unui acord extrajudiciar, către aproximativ 91.000 de clienţi britanici, în aşa-numitul scandal ”dieselgate” izbucnit în 2015, transmite Reuters.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Volkswagen (VW) şi-a cerut din nou scuze miercuri clienţilor din Anglia şi Ţara Galilor, angajându-se să reconstruiască încrederea.

”Acordul este o altă etapă importantă, deoarece grupul Volkswagen continuă să lase în urmă evenimentele profund regretabile care au avut loc până în septembrie 2015”, a declarat Philip Haarmann, directorul juridic al VW, într-un comunicat.

Dar compania, care contribuie, de asemenea, la costurile juridice ale reclamanţilor şi la alte taxe, nu a admis nicio implicare în răspundere, cauzalitate sau pierdere, afirmând însă că este mai prudent să încheie un acord, având în vedere costurile unui proces.

Volkswagen a spus că aproximativ 11 milioane de maşini în întreaga lume - şi 1,2 milioane în Marea Britanie - au fost echipate cu software care a înşelat testele de emisii ale motoarelor diesel, menite să limiteze fumul de oxid de azot (NOx).

Aşa-numitul scandal ”dieselgate” a declanşat cea mai mare criză de afaceri din istoria Volkswagen, costând până acum compania germană peste 32 de miliarde de euro (34 de miliarde de dolari) în reparaţii de vehicule, amenzi şi costuri legale.

Firmele de avocatură care reprezintă şoferii din Anglia şi Ţara Galilor, conduse de Slater şi Gordon, precum şi de Leigh Day, au susţinut că VW a înşelat oamenii să cumpere maşini care încalcau reglementările privind emisiile.

 

viewscnt

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.