Necesitatea creşterii nivelului de digitalizare a României este prioritatea numărul unu a Mastercard România, iar acest obiectiv trebuie realizat prin intermediul unui parteneriat public-privat, a declarat Country Manager-ul companiei, Cosmin Vladimirescu, în cadrul unui comunicat publicat miercuri.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Mastercard a organizat marţi, la Palatul Parlamentului, o masă rotundă care a reunit, deopotrivă, reprezentanţi ai sectorului public şi ai celui privat. Cu acestă ocazie, compania a lansat Cartea Albă „Impactul guvernării digitale asupra societăţii româneşti”, prin intermediul căreia pune pe agenda publică necesitatea digitalizării României în contextul în care societatea este puternic influenţată, într-un ritm accelerat, de internet şi de tehnologiile digitale.

”În contextul progresului continuu la nivel tehnologic, necesitatea creşterii nivelului de digitalizare a României este, pentru noi, prioritatea numărul unu la nivel local, motiv pentru care acest obiectiv ar trebui să fie realizat prin intermediul unui parteneriat public-privat. De aceea am lansat Cartea Albă „Impactul guvernării digitale asupra societăţii româneşti”, prin care nu doar identificăm oportunităţi de dezvoltare, ci venim şi cu propuneri de implementare, inclusiv cu o abordare strategică în care invităm să se implice toţi actorii-cheie: instituţii publice, sector privat şi societate civilă. Încă de când a intrat pe piaţa din România, în urmă cu peste 22 de ani, Mastercard a fost şi va continua să fie partenerul instituţiilor publice, în condiţiile în care dezvoltarea României nu este doar o datorie a acestora, ci şi a companiilor private”, a declarat Cosmin Vladimirescu.

În plus, Mastercard atrage atenţia asupra necesităţii de digitalizare a României şi ca urmare a rezultatelor ultimului raport DESI (Digital Economy and Society Index), care plasează ţara pe ultimul loc în rândul ţărilor membre ale Uniunii Europene în ceea ce priveşte gradul de digitalizare al economiei şi al societăţii. Comisia Europeană publică, anual, Digital Economy and Society Index, raport care analizează gradul de digitalizare al economiei şi al societăţii fiecăreia dintre cele 28 de ţări ale Uniunii Europene.

Conform ultimului raport publicat, cea mai avansată ţară din acest punct de vedere este Danemarca, cu un scor agregat de 73,7%%. Media UE este de 54%%, iar România are un scor agregat de 37,5%, aflându-se pe ultimul loc.

”Totodată, Mastercard aminteşte că România trebuie să se ralieze Strategiei Privind Piaţa Unică Digitală. În ceea ce priveşte implementarea ei, Comisia Europeană s-a concentrat pe asigurarea unui acces mai bun al consumatorilor şi al întreprinderilor la bunurile şi serviciile digitale, pe crearea condiţiilor adecvate şi a unor condiţii de concurenţă echitabile pentru dezvoltarea reţelelor digitale şi a serviciilor şi pe valorificarea la maximum a potenţialului de creştere a economiei digitale”, se arată în comunicat.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.