Casa de modă Versace şi directorul său artistic Donatella Versace şi-au cerut scuze, duminică, din cauza criticilor aspre atrase pe reţelele sociale chineze de tricourile companiei care identificau teritoriile controlate de China Hong Kong şi Macao ca fiind ţări, transmite Reuters.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Versace, cumpărată în septembrie de compania Capri Holdings, a lui Michael Kors, a anunţat pe contul său de pe reţeaua Weibo, asemănătoare Twitter, că a făcut o greşeală şi că de pe 24 iulie a retras de la vânzare şi a distrus tricourile.

Casa de Modă din Milano a devenit cel mai recent caz al unei companii implicate în probleme politice legate de China, care începând de anul trecut a intensificat controalele privind modul în care firmele străine tratează Hong Kong şi Macao, foste colonii europene care fac acum parte din China, dat au un grad ridicat de autonomie.

“Versace reiterează că iubeşte profund China şi respectă cu tărie teritoriul Chinei şi suveranitatea ei naţională”, potrivit unui comunicat al companiei.

Tricourile, ale căror imagini au fost postate pe reţelele de socializare chineze, aveau inscripţionate o listă cu perechi de ”oraşe-ţări”, între care “New York-USA” şi “Beijing-China”. Au descris însă Hong Kong şi Macau drept “Hong Kong-Hong Kong and Macau-Macau.”

Donatella Versace, sora fondatorului casei de modă Versace, Gianni, a publicat un comunicat similar pe contul ei oficial de pe Instagram.

”Nu am dorit niciodată să arăt o lipsă de respect faţă de suveranitatea naţională a Chinei şi din acest motiv am dorit să îmi cer scuze personal pentru această lipsă de acurateţe şi pentru orice suferinţă pe care aş fi putut să o provoc”, a afirmat Donatella Versace.

Biroul ambasadorului brandului Versace din China, Yang Mi, una dintre cele mai cunoscute actriţe din ţară, a anunţat pe contul de pe Weibo că aceasta îşi încetează contractul cu Versace din acest motiv.

“Integritatea teritorială şi suveranitatea Chinei sunt sacre şi inviolabile”, a anunţat Jiaxing Media într-un comunicat.

Întreruperea relaţiei dintre Yang şi Versace a fost duminică unul dintre cele viziualizate subiecte de pe Weibo, atrăgând peste 640 de milioane de vizualizări.

viewscnt

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.