UNIQA Asigurări a anunţat, joi, că a înregistrat anul trecut, faţă de anul anterior, un avans de 11% al vânzărilor de asigurări non-auto, până la 26,4 milioane euro, în timp ce, pe segmentul asigurărilor obligatorii de răspundere civilă auto, a înregistrat o scădere de 58%.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

”UNIQA Asigurări a raportat în 2018 o creştere de 11% a vânzărilor de asigurări non-auto, comparativ cu anul anterior, înregistrând prime brute subscrise pe acest segment în valoare de 26,4 milioane de euro”, se arată în comunicat.

Compania a anunţat că a încheiat anul 2018 cu profit tehnic net, dar rezultatele au fost afectate de amendă aplicată de Consiliul Concurentei. UNIQA a contestat decizia, dar a inclus întregul cost sub forma de provizioane în bilanţul pentru anul 2018.

În decembrie 2018, Consiliul Concurenţei a anunţat că a sancţionat nouă asigurători şi Uniunea Naţională a Societăţilor de Asigurare şi Reasigurare din România (UNSAR) cu 246,74 milioane de lei (53,05 milioane de euro) pentru coordonarea comportamentelor pe piaţă în vederea majorării tarifelor la asigurările obligatorii de răspundere civilă (RCA). Uniqa Asigurări a primit o amendă de 13,57 milioane de lei, dar a contestat decizia.

”Deşi am obţinut un profit operaţional solid, acesta nu se reflectă în rezultatele financiare ale companiei din cauza amenzii de 2,9 milioane de euro aplicată de către Consiliul Concurenţei la finalul anului trecut. Această decizie va fi contestată de către UNIQA Asigurari, iar avocaţii companiei vor face mai departe, toate demersurile de clarificare necesare în acest sens”, a declarat directorul general al UNIQA Asigurări, Franz Weiler.

Totodată, UNIQA Asigurări de viaţă a raportat în 2018 o creştere de 37% a vânzărilor de asigurări de viaţă, comparativ cu anul anterior, înregistrând prime brute subscrise pe acest segment în valoare de 16,7 milioane de euro.

”UNIQA Asigurări şi UNIQA Asigurări de viaţă au continuat implementarea strategiei de reducere a expunerii în zona asigurărilor obligatorii de răspundere civilă auto. Astfel, compania a fost afectată marginal de pierderile înregistrate pe acest segment în 2018 la nivelul pieţei asigurărilor. În 2018, UNIQA a crescut pe liniile profitabile de activitate, principalii contributori fiind asigurările non-auto şi asigurările de viaţă, evoluţie ce susţine strategia de dezvoltare durabilă a celor două companii”, se arată în comunicat.

În total, cele două companii au încheiat anul 2018 cu prime brute subscrise situate la nivelul de 92,7 milioane de euro, generate de creşterea portofoliului pe segmentele de asigurări profitabile, în timp ce segmentul asigurărilor obligatorii de răspundere civila auto a înregistrat o scădere de 58%, comparativ cu anul anterior.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.