Unilever a anunţat marţi că va separa de grup divizia de îngheţată, care reuneşte mărci populare precum Magnum şi Ben & Jerry's, şi va reduce 7.500 de locuri de muncă într-un nou program de economisire a costurilor, transmite Reuters.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Investitorii au salutat planul, determinând creşterea acţiunilor Unilever, una dintre cele mai mari companii de bunuri de larg consum, cu aproape 6% la un moment dat, avansul fiind apoi limitat la 3%.

Spinoff-ul va începe imediat şi este de aşteptat să se finalizeze până la sfârşitul anului 2025, a declarat Unilever, grup cotat la Londra.

Afacerea cu îngheţată este ”în proces de mutare la un sediu central separat din Amsterdam”, dar CEO-ul Hein Schumacher a declarat, într-un apel cu jurnaliştii, că este ”deschis la opţiuni” cu privire la locul în care ar putea fi listată noua companie.

Planul a fost salutat de fonduş investitorului activist şi membru al consiliului de administraţie Nelson Peltz şi de acţionarul Unilever Aviva.

Unilever a declarat că îşi propune să ofere o creştere a vânzărilor de bază de o singură cifră şi o îmbunătăţire modestă a marjei după divizare.

Afacerea cu îngheţată reprezintă aproximativ 16% din vânzările globale ale Unilever, iar în unele ţări contribuie cu o treime sau 40%.

Grupul, ale cărui mărci includ săpunul Dove, Marmite şi condimentele Hellmann, a lansat şi un program de economisire a costurilor de aproximativ 800 de milioane de euro (869 de milioane de dolari) în următorii trei ani.

Modificările propuse ar avea un impact asupra a aproximativ 7.500 de locuri de muncă la nivel global, în mare parte din birouri, costurile totale de restructurare fiind estimate la aproximativ 1,2% din cifra de afaceri totală în timpul perioadei.

Reducerile vor afecta aproximativ 5,9% din forţa de muncă a Unilever de aproximativ 128.000 de oameni.

Planul este o declaraţie importantă a lui Schumacher, care a devenit CEO în iulie şi a prezentat în octombrie planuri de a recâştiga încrederea investitorilor prin simplificarea afacerii, după ce a recunoscut că Unilever a avut performanţe slabe în ultimii ani.

 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.