Toponimul Topoloveni, devenit cunoscut publicului larg datorită magiunului din prune Topoloveni şi celorlalte produse ale Sonimpex Topoloveni este oficial marcă înregistrată la OSIM, au anunţat reprezentanţii firmei.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Certificatul de înregistrare a mărcii Topoloveni a fost obţinut de către Sonimpex Topoloveni pentru mai multe categorii de produse, de la magiunuri, dulceţuri, zacuşte, bulion sau sarmale până la produse de patiserie şi cofetărie care conţin magiunuri sau dulceţuri şi, de asemenea, până la o listă lungă de fructe şi legume proaspete. Certificatul de înregistrare a fost eliberat de către OSIM la 5 august 2020, iar durata de protecţie a mărcii este de 10 ani de la data depozitului sau data solicitării (26 iulie 2019), cu posibilitate de reînnoire, arată reprezentanţii companiei, într-un comunicat de presă transmis luni.

Procesul de înregistrare a mărcii a fost coordonat de agenţia de proprietate intelectuală Nomenius.

În 2011, magiunul din prune Topoloveni a primit din partea Uniunii Europene certificarea de Indicaţie Geografică Protejată (IGP), Sonimpex fiind primul producător din industria alimentară de la noi care a obţinut această formă de protecţie a unui produs şi, din 2011 până în 2016, singurul. O unicitate în plus a Indicaţiei Geografice Protejate pentru magiunul din prune Topoloveni este că, dintre cele aproximativ 1500 de certificări de calitate oferite de Uniunea Europeană, este singurul IGP care a fost acordat unui producător individual şi nu unui Grup.

”Certificarea IGP, îmbogăţirea ofertei cu numeroase dulceţuri, zacuşte etc. şi, în primul rând, calitatea produselor Sonimpex Topoloveni au transformat toponimul Topoloveni într-o marcă identificată de consumatori cu produsele alimentare din categoria magiunurilor şi dulceţurilor de calitate, fără zahăr adăugat, fără E-uri, fără conservanţi şi fără aditivi alimentari. Devenit sinonim cu magiunurile şi dulceţurile produse de Sonimpex, Topoloveni este de acum încolo şi marcă înregistrată”, menţionează sursa citată.

Înregistrarea mărcii e un demers suplimentar al Sonimpex Topoloveni de protecţie a brand-ului propriu.

”Din păcate, notorietatea toponimului Topoloveni, construită de către Sonimpex, a fost exploatată de către concurenţă, prin simpla şi ilegala utilizare a toponimului pe etichetele proprii. Tot din păcate, de data aceasta pentru consumator, concurenţa a preluat doar un nume, fără a copia şi calitatea produselor Sonimpex. Rezultatul a fost inducerea în eroare şi înşelarea aşteptărilor cumpărătorilor. Indicaţia Geografică Protejată şi renumele mărcii au fost pentru noi mai curând nişte motive de satisfacţie profesională. Cât despre protecţia brand-ului în România, singura entitate care a depus eforturi pentru protejarea mărcii şi respectarea legii am fost noi înşine“, a declarat Bibiana Stanciulov, Director General Sonimpex Topoloveni.

Potrivit Legii mărcilor, articolul 36, certificatul de înregistrare a mărcii Topoloveni conferă de acum încolo titularului său drept de exclusivitate asupra utilizării, folosirile neautorizate intrând sub incidenţa prevederilor legate de contrafacere.

Topoloveni este Furnizor al Casei Regale a României, iar pe plan internaţional Sonimpex Topoloveni a beneficiat de sprijinul Comisiei Europene pentru recunoaşterea IGP-ului în Canada şi în Japonia. În ultimii ani, Uniunea Europeană a oferit Sonimpex Topoloveni fonduri de aproximativ 2.000.000 de euro pentru promovarea magiunului din prune în Elveţia, Norvegia, Rusia, SUA, Japonia, Emiratele Arabe Unite, Brazilia şi Vietnam.

viewscnt

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.