Acţiunile Meta Platforms au scăzut cu mai mult de 2%, joi, la o zi după ce compania a publicat rezultate puternice pentru trimestrul al treilea, dar a oferit comentarii precaute cu privire la potenţiala slăbiciune a veniturilor din publicitate din cauza războiului Israel-Hamas, transmite CNBC.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Meta a raportat venituri de 34,15 miliarde dolari pentru trimestrul trei, în creştere cu 23% şi cea mai rapidă rată de creştere din 2021.

Profitul net al companiei a crescut cu 164%, până la 11,58 miliarde dolari, sau 4,39 dolari pe acţiune.

Atât veniturile, cât şi profitul au depăşit aşteptările Wall Street, marcând o schimbare binevenită pentru investitori, după ce activitatea de bază, a reclamelor digitale, a companiei a scăzut timp de trei trimestre consecutive în 2022.

Acţiunile Meta au crescut iniţial după raport, dar câştigurile au fost şterse când directorul financiar al Meta, Susan Li, i-a avertizat pe analişti cu privire la imprevizibilitatea din Orientul Mijlociu.

Ca urmare a conflictului din Israel, Meta a oferit previziuni de venituri pentru trimestrul al patrulea între 36,5 şi 40 de miliarde de dolari. Intervalul este mai larg decât diferenţa de 2,5 miliarde de dolari pe care compania o oferă de obicei.

”Am observat venituri din reclame mai moderate la începutul celui de-al patrulea trimestru, corelate cu începutul conflictului, ceea ce este inclus în perspectivele noastre privind veniturile din trimestrul IV”, a spus Li în timpul convorbirii cu analiştii.

Dar, în ciuda incertitudinii din jurul războiului, mulţi analişti rămân optimişti în ceea ce priveşte performanţa Meta.

Analiştii Evercore au spus că ”marele negativ” din apel a fost că cererea de publicitate pentru mărci a încetinit ca urmare a războiului. Ei notează că Snap a oferit comentarii similare în recentul său apel privind veniturile şi a spus că nu este diferit de pauza publicitară care a avut loc după izbucnirea războiului în Ucraina.

”Credem că cererea de reclame a început deja să se redreseze la Meta”, au spus ei într-o notă de miercuri, adăugând că ”cred că cererea pe termen scurt pe piaţa publicitară va fi mai volatilă decât de obicei”.

În ciuda încetinirii cererii de publicitate a mărcii, analiştii Evercore au spus că multe ”funcţionează” la Meta. Ei au spus că AI stimulează angajamentul, iar mantra ”anului eficienţei” a companiei se extinde în ani de eficienţă.

Analiştii de la Morgan Stanley au spus că, deşi Meta a văzut o pauză în publicitatea perntru mărcă, ei cred că compania a fost mai puţin afectată decât altele.

Ei au spus că investiţiile Meta în inteligenţa artificială şi angajamentul său din ce în ce mai mare pe Reels le amintesc de perioada în care compania şi-a dezvoltat pentru prima dată platformele Facebook şi Instagram.

”Deşi toată publicitatea poate fi afectată de activitatea geopolitică, alocarea publicităţii rămâne un joc relativ şi credem că decalajul de diferenţiere a META se măreşte faţă de majoritatea colegilor”, au scris analiştii într-o notă de joi.

Analiştii de la Deutsche Bank au spus că cred că elementele fundamentale ale afacerii Meta ”rămân cele mai bune din clasă” şi pot rezista impactului conflictului. Ei au adăugat că pipeline-ul Meta este ”bogat cu produse”, cum ar fi Threads, care concurează X şi alte instrumente AI care ar putea contribui la implicare şi venituri.

”Ca atare, avem o convingere din ce în ce mai mare în teza unei creşteri durabile de top la Meta, în ciuda volatilităţii pe termen scurt legată de incertitudinea geopolitică”, au scris ei într-o notă de joi.

 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.