Gigantul tehnologic chinez Tencent a anunţat miercuri o creştere de 15% a veniturilor în trimestrul al doilea din 2025, susţinută de performanţa solidă a diviziei de jocuri şi de investiţiile în inteligenţă artificială. Compania a raportat venituri de 184,5 miliarde yuani (25,7 miliarde dolari), faţă de 161,1 miliarde yuani în aceeaşi perioadă din 2024, iar profitul operaţional a urcat la 63,05 miliarde yuani, relatează CNBC.
Veniturile din jocurile interne au crescut cu 17% anual, ajungând la 40,4 miliarde yuani, datorită succesului noilor lansări precum ”Delta Force” şi popularităţii titlurilor consacrate ”Honor of Kings”, ”VALORANT” şi ”Peacekeeper Elite”.
Segmentul internaţional de gaming a înregistrat o creştere de 35%, la 18,8 miliarde yuani, susţinut de ”PUBG Mobile” şi ”Dune: Awakening”.
Platforma publicitară îmbunătăţită cu AI şi ecosistemul de tranzacţii Weixin au generat o creştere de 20% a veniturilor din servicii de marketing, până la 35,8 miliarde yuani.
Cheltuielile de capital ale companiei au urcat cu 119%, la 19,1 miliarde yuani, odată cu investiţiile în upgrade-uri AI pentru publicitate, jocuri şi Weixin.
Divizia muzicală a depăşit aşteptările, cu 124 milioane de abonaţi la serviciile de muzică, iar analiştii estimează un ritm mai rapid de creştere în a doua parte a anului, susţinut de economia fanilor, concerte şi publicitate.
Tencent plănuieşte extinderea serviciilor de cloud computing în Europa, intrând în competiţie cu Amazon, Microsoft şi Google. CEO-ul Ma Huateng a subliniat că strategia companiei vizează integrarea AI în Weixin, dezvoltarea aplicaţiei AI native Yuanbao şi perfecţionarea modelelor proprii HunYuan.

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.