Directori de top ai BMW şi Volkswagen au avertizat miercuri împotriva impunerii de către UE a unor taxe pe importurile de vehicule electrice de la producătorii de automobile chinezi, spunând că ar putea schimba planul Green Deal al blocului şi ar putea dăuna producătorilor de automobile care importă maşini fabricate în China.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Comisia Europeană, care supraveghează politica comercială în Uniunea Europeană, a lansat o investigaţie în octombrie pentru a stabili dacă maşinile complet electrice fabricate în China primesc subvenţii care denaturează piaţa şi justifică tarife suplimentare.

”Poţi foarte repede să te împuşti în picior”, a declarat reporterilor CEO-ul BMW Oliver Zipse, după ce producătorul german de automobile premium a raportat rezultatele trimestriale.

Evenimente
20 mai - Evenimentul News.ro “Energy Road - Energie la tine acasă”. Parteneri: AS & Partners, FPPG, Delgaz Grid, Hidroelectrica, Nuclearelectrica, Premier Energy, Romgaz
30 mai - Maratonul Fondurilor Europene. Parteneri: BCR, BRD, CEC
4 iunie - Eveniment Profit.ro: Piaţa imobiliară românească sub spectrul crizei occidentale. Ediţia a IV-a. Parteneri: 123Credit, Cushman and Wakefield
6 iunie - Maratonul Energiei

BMW importă Mini EV şi iX3 de fabricaţie chinezească în Europa.

La fel ca rivalii săi germani Volkswagen şi Mercedes-Benz, BMW se bazează în mare măsură pe veniturile din afacerea sa din China.

China este a doua piaţă ca mărime a BMW după Europa, reprezentând aproape 32% din vânzări în primul trimestru.

”Nu credem că industria noastră are nevoie de protecţie”, le-a spus Zipse analiştilor, miercuri, adăugând că operarea la nivel global oferă marilor producători de automobile un avantaj industrial.

”Puteţi pune cu uşurinţă în pericol acest avantaj prin introducerea de tarife de import”.

Volkswagen, cel mai mare producător de automobile din Europa, care se bazează foarte mult pe China, a avertizat că posibilele taxele implică, în general, un anumit risc.

”Întotdeauna există un fel de răzbunare”, a declarat Thomas Schaefer, CEO al mărcii Volkswagen, pentru FT Future of the Car Summit.

În martie, Comisia a început înregistrarea vamală a importurilor de vehicule electrice din China, ceea ce înseamnă că acestea ar putea fi afectate de tarife din acel moment, dacă ancheta comercială concluzionează că primesc subvenţii neloiale.

Ancheta urmează să se încheie în noiembrie, dar UE ar putea impune taxe provizorii în iulie.

Bruxelles-ul ar trebui să publice un rezumat al taxelor provizorii propuse până pe 5 iunie, iar aceste taxe vor fi impuse până pe 4 iulie.

Preşedintele Comisiei Europene, Ursula von der Leyen, a declarat, miercuri, la Berlin, că Europa trebuie să ia măsuri pentru a împiedica China să inunde piaţa blocului cu vehicule electrice subvenţionate.

Preşedintele francez Emmanuel Macron şi Von der Leyen i-au cerut luni preşedintelui chinez Xi Jinping să asigure un comerţ mai echilibrat cu Europa.

Zipse le-a spus analiştilor că BMW şi alţi producători de automobile ”au dependenţe bilaterale nu numai de produsul final, ci şi pe partea componentelor şi a materiei prime”.

Impunerea de taxe ar putea fi inversă, deoarece noile standarde UE privind emisiile de CO2 care vor necesita mai multe vehicule electrice - care se bazează pe materialele bateriilor din China - vor fi lansate anul viitor.

”Nu va exista o singură maşină în UE fără componente din China”, a spus Zipse. El a spus că impunerea de tarife ar anula planul industrial al UE de a se asigura că blocul este lider în reducerea emisiilor de carbon şi dezvoltarea tehnologiei necesare pentru a face acest lucru.

”Nu există Green Deal în Europa fără resurse din China”, a spus Zipse.

 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.