Operatorii de telecomunicaţii T-Mobile US şi Sprint din Statele Unite au convenit să fuzioneze, într-o tranzacţie de 26,5 miliarde de dolari, pentru a crea un gigant wireless care să concureze cu liderii pieţei americane, AT&T şi Verizon Communications, transmite Bloomberg.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Deutsche Telekom, grupul german care deţine T-Mobile, şi SoftBank Group, proprietarul japonez al Sprint, au convenit un acord care evaluează fiecare acţiune Sprint la 0,10256 dintr-o acţiune T-Mobile, au anunţat duminică cele două companii.

Acest raport evaluează Sprint la 6,62 de dolari pe acţiune, la preţul de închidere a titlurilor T-Mobile de vineri, de 64,52 dolari pe unitate.

Noua companie va folosi numele T-Mobile, director general va fi şeful T-Mobile, John Legere, iar Mike Sievert va fi director operaţional. Preşedintele companiei germane, Tom Hoettges, va fi preşedinte al noii companii, iar directorul general al SoftBank, Masayoshi Son, va face parte din consiliul de administraţie.

Cele două companii anticipează că unificarea operaţiunilor va permite economii de aproximativ 43 de miliarde de dolari.

”Această fuziune va crea un concurent redutabil, cu o reţea de telecomunicaţii care va putea oferi clienţilor preţuri mai scăzute, inovaţii şi o experienţă de networking de top, toate acestea mult mai rapid decât ar fi putut să o facă fiecare dintre aceste companii separat”, a spus Legere în comunicat.

În urma fuziunii, Deutsche Telekom va deţine o participaţie de 42% la compania nou formată, iar SoftBank de 27%.

Noua companie va avea venituri anuale de circa 74 de miliarde de dolari şi 70 de milioane de abonaţi.

Verizon este cel mai mare operator de telecomunicaţii din Statele Unite, cu venituri din operaţiuni wireless de 88 de miliarde de dolari în 2017 şi 111 milioane de abonaţi. AT&T va rămâne pe locul al doilea, cu venituri de 71 de miliarde de dolari în 2017 şi 78 de milioane de abonaţi.

viewscnt

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.