Comisia Federală pentru Comerţ din SUA a intentat marţi un proces antitrust mult aşteptat, de referinţă, împotriva Amazon.com, acuzând retailerul online de prejudiciu adus consumatorilor prin preţurile mari, în cea mai recentă acţiune în justiţie a guvernului american care vizează uperea dominaţiei companiilor Big Tech asupra internetului, transmite Reuters.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Procesul era de aşteptat, după ani de plângeri conform cărora Amazon.com şi alţi giganţi ai tehnologiei au abuzat de dominaţia lor pe piaţă în serviciile de căutare, reţelele sociale şi comerţul cu amănuntul online, pentru a controla cele mai profitabile aspecte ale internetului.

Procesul, căruia i s-au alăturat 17 procurori generali ai statelor, urmează unei investigaţii de patru ani şi unor procese federale intentate împotriva Google, parte a grupului Alphabet, şi Facebook, parte a Meta Platforms.

Evenimente

30 iulie - Maraton Profit News TV - Inteligența Artificială în Economie

”FTC şi partenerii săi din staet spun că acţiunile Amazon îi permit să împiedice rivalii şi vânzătorii să scadă preţurile, să degradeze calitatea pentru cumpărători, să suprataxeze vânzătorii, să înăbuşe inovaţia şi să împiedice rivalii să concureze în mod corect cu Amazon”, a spus agenţia într-un comunicat.

FTC a cerut instanţei să emită o ordonanţă permanentă prin care să ordone Amazon.com să înceteze comportamentul său ilegal.

Procesul a fost intentat la tribunalul federal din Seattle, unde are sediul Amazon.

Acţiunile Amazon au scăzut marţi cu 3%.

Amazon a spus că procesul FTC este greşit şi ar afecta consumatorii, ducând la preţuri mai mari şi livrări mai lente.

”Practicile pe care FTC le contestă au contribuit la stimularea concurenţei şi a inovaţiei în industria de retail şi au produs o selecţie mai mare, preţuri mai mici şi viteze de livrare mai rapide pentru clienţii Amazon şi oportunităţi mai mari pentru numeroasele companii care vând în magazinul Amazon”, a spus David Zapolsky, consilierul general al Amazon.

FTC a spus că Amazon, fondată în 1994 şi cu o valoare de piaţă de peste 1.000 de miliard de dolari, a pedepsit vânzătorii care încercau să ofere preţuri mai mici decât cele ale Amazon, făcând dificil pentru consumatori să găsească vânzătorul pe platforma Amazon.

Alte acuzaţii includ că Amazon a favorizat propriile produse de pe platformele sale faţă de concurenţii prezenţi, de asemenea, de pe platformă.

”PUTERE MONOPOLULUI”

Preşedintele FTC, Lina Khan, a spus că Amazon a folosit tactici ilegale pentru a respinge companiile care au încercat să-i conteste monopolul.

”Amazon exploatează acum această putere de monopol pentru a dăuna clienţilor săi, atât zecile de milioane de familii care fac cumpărături pe platforma Amazon, cât şi sutele de mii de vânzători care folosesc Amazon pentru a a ajunge la ei”, a spus ea.

Khan, în timp ce era student la drept, a scris despre dominaţia Amazon.com în comerţul online cu amănuntul pentru ”The Yale Law Journal” şi a făcut parte din personalul comisiei Camerei care a scris un raport emis în 2020, care a susţinut controlul a patru giganţi ai tehnologiei: Amazon.com , Apple, Google şi Facebook.

Criticii Amazon au salutat procesul.

”Nici o corporaţie nu a centralizat vreodată atât de multă putere în atât de multe sectoare cruciale. Lăsată necontrolată, puterea Amazon de a dicta şi controla ameninţă domnia legii şi capacitatea noastră de a menţine pieţe deschise, guvernate democratic”, a spus Stacy Mitchell, de la Institute for Local Self-Reliance, care a presat guvernul să acţioneze împotriva Amazon.

Necesitatea de a lua măsuri împotriva Big Tech a fost una dintre puţinele idei asupra cărora democraţii şi republicanii au căzut de acord. În timpul administraţiei Trump, care s-a încheiat în 2021, Departamentul de Justiţie şi FTC au deschis anchete referitoare la Google, Facebook, Apple şi Amazon.

Departamentul de Justiţie a dat în judecată Google de două ori, o dată sub conducerea republicanului Donald Trump, în privinţa serviciului său de căutare şi a doua oară în ceea ce priveşte tehnologia pentru publicitate, de când preşedintele democrat Joe Biden a preluat mandatul.

FTC a dat în judecată Facebook în timpul administraţiei Trump, iar în timpul lui Biden a continuat procesul.

OSLO Finlanda a ridicat interdicţia temporară impusă grupului tehnologic rus Yandex

Autoritatea finlandeză de reglementare pentru protecţia datelor a declarat marţi că a ridicat interdicţia temporară impusă grupului tehnologic rus Yandex şi partenerului olandez Ridetech de a transfera în Rusia datele personale ale clienţilor aplicaţiei de ride sharind Yango, a Yandex, transmite Reuters.

Interdicţia de urgenţă a fost anunţată în august, ca răspuns la legislaţia rusă despre care Finlanda la acea vreme credea că va acorda Serviciului Federal de Securitate al Rusiei dreptul de a primi date de la utilizatorii finlandezi, procesate în operaţiunile de taxi. Î

nsă autoritatea de reglementare finlandeză a declarat marţi că noi informaţii arată că legislaţia rusă nu se aplică serviciilor de taxi şi că interdicţia, care trebuia să intre în vigoare miercuri, nu va fi pusă în aplicare.

Serviciul de călătorie Yango, care operează în 14 ţări, inclusiv Finlanda şi Norvegia, este unul dintre multele servicii oferite de Yandex, adesea numit ”Google al Rusiei”.

”Deocamdată, Yanggo poate continua să opereze în Finlanda”, a spus agenţia finlandeză, adăugând totodată că monitorizarea transferurilor de date va continua în cooperare cu autorităţile de reglementare norvegiene şi olandeze.

Yango a spus că prelucrează datele în strictă conformitate cu Regulamentul general privind protecţia datelor (GDPR) şi cu legislaţia UE şi că Rusia, în orice caz, nu are jurisdicţie asupra afacerilor internaţionale ale companiei.

Norvegia a plănuit, de asemenea, o interdicţie similară cu cea emisă de Finlanda, dar nu a emis un ordin oficial şi se va abţine de la a face acest lucru, a declarat un purtător de cuvânt al Agenţiei Norvegiene pentru Protecţia Datelor.

 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.