Circa 75% dintre comercianţii online din statele europene nu sunt la curent cu noul standard de securitate a plăţilor, care va intra în vigoare din luna septembrie, arată un studiu Mastercard realizat pe un grup restrâns de retaileri online din Europa.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Autentificarea de tip EMV 3D Secure va intra într-o nouă eră a standardelor de securitate pentru tranzacţiile online şi ar trebui să transforme Autentificare Strictă a Consumatorilor (Strong Customer Authentication - SCA) într-un etalon al industriei, sprijinind noile tehnologii, precum autentificarea biometrică, potrivit Mastercard.

”În ciuda acestor schimbări care au loc ca urmare a intrării în vigoare, din septembrie 2019, a directivei europene revizuite privind serviciile de plată (PSD2), doar 14% dintre comercianţii online care au participat la studiu au implementat deja standardul SCA, 51% dintre ei afirmând că vor fi pregătiţi după septembrie 2019 sau că nu au niciun plan de implementare a noului standard de securitate”, se arată în comunicat.

Standardul SCA va fi obligatoriu după ce va intra în vigoare directiva europeană PSD2. Înainte ca directiva să intre în vigoare, retailerii online trebuie să se pregătească şi să ia anumite măsuri, potrivit Mastercard. Astfel, aceştia trebuie să contacteze banca acceptatoare sau furnizorul care permite serviciul de plăţi şi să se asigure că businessul este pregătit şi înrolat în sistemul Identity Check.

În plus, retailerii ar trebui să-şi educe consumatorii şi să-i informeze că nu vor trebui să mai reţină parole şi vor plăti în condiţii de siguranţă sporite. În paralel, şi băncile emitente îi vor înrola pe posesorii de carduri în sistemul Identity Check şi le vor oferi metode de autentificare îmbunătăţite, inclusiv de autentificare biometrică, potrivit Mastercard.

În contextul schimbărilor pe care le aduce intrarea în vigoarea a PSD2, compania lansează Mastercard Identity Check - o soluţie de autentificare bazată pe EMV 3DS.

”Chiar dacă retailul digital continuă să se dezvolte într-un ritm accelerat, ceea ce este extrem de benefic pentru comercianţii online, această dezvoltare pune, în acelaşi timp, presiune pe umerii retailerilor online, care trebuie să se asigure că tranzacţiile digitale sunt sigure şi fără probleme. Am realizat prima tranzacţie EMV 3DS reuşită în septembrie. Suntem încântaţi să oferim soluţia noastră Identity Check cu EMV 3DS integrat, folosindu-ne de metode de autentificare în timp real, cum sunt parolele dinamice şi biometria (inclusiv amprenta, recunoaşterea facială, a irisului şi a vocii), pentru a oferi o experienţă online mai sigură, potrivită pentru viitorul e-commerce-ului”, a declarat Cosmin Vladimirescu, Country Manager, Mastercard România.

Înainte să fie lansat, Mastercard® Identity Check™ a trecut printr-o etapă de testare şi este capabil să facă un schimb de date de 10 ori mai mare între comercianţi şi emitenţi decât mesajele de autentificare actuale, potrivit companiei.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.