Antreprenorii români sunt cei mai avansaţi în folosirea tehnologiilor digitale comparativ cu omologii lor din celelalte 14 state din Europa Centrală şi de Est, potrivit unui studio efectuat de firma de consultanţă şi audit PwC şi publicat marţi. Astfel 64% dintre ei şi-au proiectat deja o strategie pentru digitalizare, un procent dublu faţă de media din regiune, potrivit PwC.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

“Observăm că 82% dintre companiile antreprenoriale româneşti consideră că transformarea digitală va avea un impact semnificativ pe termen lung. Această percepţie se vede în preocuparea antreprenorilor pentru strategii de afaceri bazate pe tehnologie, mai ales că în România principalul avantaj competitiv este infrastructura digitală, în timp ce alte capitole, precum infrastructura fizică sau politicile de investiţii publice, sunt deficitare”, a declarat Country Managing Partner PwC România, Ionuţ Simion.

Conform studiului, companiile antreprenoriale româneşti ocupă primele poziţii în regiune la utilizarea a şase dintre cele opt tehnologii digitale esenţiale (cunoscute ca Essential Eight): Artificial Intelligence (AI), Augmented Reality (AR), blockchain, drone, Virtual Reality (VR) şi 3D printing. În cazul utilizării robotică şi Internet of Things (IoT), România ocupă locurile al treilea, respectiv al patrulea, potrivit PwC.

”Utilizarea ridicată a celor opt tehnologii digitale esenţiale în România faţă de regiune arată că avem un ecosistem tech vibrant de start-up-uri, acceleratoare şi hub-uri de finanţare, la care şi-a adus o contribuţie şi facilitatea de scutire a impozitului pe veniturile programatorilor IT”, a arătat Partener Servicii Fiscale şi Juridice, Pwc România, Ionuţ Sas.

În acest context, studiul constată că România şi Slovenia sunt singurele state din regiune care au suficiente talente locale pentru a beneficia de utilizarea tehnologiilor digitale. Studiul a surprins şi percepţia antreprenorilor asupra situaţiei afacerilor, mai precis a evoluţiei profitabilităţii în ultimii trei ani, precum şi estimările lor privind evoluţia veniturilor în următoarele 12 luni.

”Majoritatea antreprenorilor români au avut rezultate financiare bune în ultimii trei ani şi, cu toate acestea, se declară mai pesimişti decât omologii lor din regiune faţă de perspectivele pentru anul următor. Includerea tehnologiilor digitale în strategia de business îi poate ajuta, însă, să descopere noi oportunităţi de venituri pentru că acestea apar atunci când modelele de afaceri existente sunt constant supuse provocărilor, iar angajaţii sunt încurajaţi să dezvolte idei şi să le testeze. În acest context, intenţia a 29% dintre antreprenorii români de a aloca peste 5% din investiţii pentru digitalizare – faţă de 23% în regiune – arată că tot mai mulţi dintre ei înţeleg şi pun în practică noile tehnologii”, spune Partener şi Lider Servicii Integrate pentru Antreprenori, PwC România, Mihai Aniţa.

Antreprenorii spun că cele mai relevante tehnologii, din punctul lor de vedere, sunt în ordine: blockchain, IoT, robotica, AI, AR, VR, printarea 3D şi dronele.

”41% dintre antreprenori locali au arătat că investesc între 1-3% din cifra de afaceri în digitalizarea proceselor, 29% alocă peste 5% pentru investiţii în acest domeniu, 18% acordă mai puţin de 1%, iar 12% între 3-5%”, se arată în comunicat.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.