Stellantis, compania mamă a Fiat, şi guvernul italian au convenit luni să urmărească creşterea producţiei anuale de automobile în Italia la un milion de unităţi, inversând tendinţa de scădere observată în ultimii ani, transmite Reuters.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email

Stellantis, singurul mare producător auto din Italia, a produs mai puţin de 700.000 de vehicule în ţară atât anul trecut, cât şi în 2021, deoarece a fost afectat de o penurie globală de microcipuri şi alte componente.

Ca prim rezultat al acestui efort, grupul franco-italian a anunţat că intenţionează să introducă în producţie un al cincilea model la fabrica sa din Melfi, din sudul Italiei.

Evenimente

7 octombrie - Eveniment Profit Energy.forum
15 octombrie - Eveniment Profit Health.forum
31 octombrie - Maratonul de Educație Financiară
5 noiembrie - Gala Profit - Povești cu Profit... Made in Romania

CEO-ul Stellantis, Carlos Tavares, s-a întâlnit luni, la Roma, cu ministrul italian al Industriei, Adolfo Urso, şi au convenit asupra necesităţii de a creşte producţia de vehicule în ţară, unde se află alte mărci ale Stellantis, inclusiv Alfa Romeo şi Maserati.

Urso a declarat într-un comunicat separat, că ministerul său şi producătorul de automobile îşi propun să semneze un acord până la sfârşitul acestei luni.

Potrivit sindicatului FIM-CISL, producţia Stellantis în Italia va creşte probabil la aproximativ 800.000 de unităţi în acest an.

Fiat Chrysler, care a fuzionat cu grupul francez PSA la începutul anului 2021, pentru a crea Stellantis, a produs ultima dată peste un milion de vehicule în Italia în 2017.

‘Sunt încrezător că... vom crea condiţia ca mai întâi să inversăm tendinţa de scădere a volumelor de producţie în următorii doi ani şi apoi să construim împreună foaia de parcurs pentru a produce un milion de vehicule în Italia”, a spus Tavares.

Planul va lua în considerare mai mulţi factori, inclusiv previziunile pieţei, accesibilitatea vehiculelor, impactul reglementării Euro 7 privind emisiile şi stimulentele pentru a susţine competitivitatea Italiei, cum ar fi costurile cu energia, a spus grupul.

Tavares a declarat săptămâna trecută că în ţările ”cu costuri mari”, precum Franţa sau Italia, ar putea produce doar maşini de mare valoare, pentru a echilibra accesibilitatea pentru clienţi şi rentabilitatea pentru companie.

Stellantis are aproximativ 45.000 de angajaţi în Italia, în timp ce, conform grupului de lobby ANFIA, întreaga industrie auto are peste 270.000 de angajaţi în ţară, direct şi indirect. Industria auto reprezintă peste 5% din PIB-ul italian.

 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.